Born this way

Glee tar opp utrolig mange viktige og aktuelle tema. 

I episoden som kom ut i USA på tirsdag, tok de opp det med å være glad i seg selv som man er.

Dette er et tema jeg mener er veldig viktig å få satt fokus på. Altfor mange sliter med dårlig selvtillitt, og den verdenen vi lever i i dag gjør ikke akkurat ting bedre. Nesten uansett hvor du snur deg, ser du bilder av «perfekte», retusjerte mennesker. Hva gjør ikke dette med selvbildet til unge mennesker? De vil jo gjerne se så bra ut de og.

Jeg kan i alle fall kjenne meg veldig igjen i det jeg skriver. Da jeg var yngre var jeg veldig bevisst bildene av modeller i f.eks katalogene fra H&M. Jeg kunne sitte i timesvis å stirre i katalogene for å se om jeg kanskje fant noe som kunne se bra ut på meg også, ikke bare på de syltynne modellene med perfekt hår og perfekt kropp.

Heldigvis er jeg ikke fullt så opptatt av akkurat dette nå lengre, men jeg må innrømme at jeg fortsatt ofte tar meg i å tenke at det plagget kan nok umulig se bra ut på meg, så jeg gidder ikke prøve det.

OFTE tenker jeg også at mennesker jeg ser på gaten, eller for den saks skyld folk jeg kjenner og, ser så mye bedre ut enn meg. At hun har finere hår enn meg, hun har nok verdens peneste øyne osv.. At jeg selv har et lavt selvbilde er jeg klar over, men jeg tror nok det er ganske mange som sitter mye dypere i det enn jeg selv gjør. Jeg begynner i alle fall å bli bevisst det at jeg kanskje ikke er perfekt, men det er pokker meg ikke resten av verden heller.

Drea har skrevet et veldig bra innlegg om noe av det samme. Jeg vil anbefale dere å lese det.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

9 svar til Born this way

  1. Mizz Kaxig sier:

    Väldigt bra åsikt! Håller med.

    Kramiz Kaxig!

  2. Marianne sier:

    Helt enig Linn 😀 Man bli ikke bedre enn man føle sæ sjøl. Det vakreste som finnes e folk som smile og e glad i sæ sjøl. Æ trur nok at de fleste tenke bedre om andre enn sæ sjøl, og det e synd.

  3. Ellen sier:

    sv: tack så mycket! 🙂 fin header du har!
    ja, kan tänka mig det. när var det ni åkte? längesen? 🙂

  4. Helene sier:

    Jeg er en av dem som ikke klarer å la være å se på Glee og denne episoden er min absolutte favoritt! 🙂

    Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver her, ingen tvil om det…

    I går fikk jeg forresten en pakke fra H&M, som inneholdt den kjolen du klarte å friste meg med 😉

    Forøvrig irriterer det meg at H&M selger klær i store størrelser, men alle modellen man kan prøve klærne på på nettsiden deres er bare tynne damer.

  5. Sofia sier:

    Ha en fin fredag sötnos 🙂

  6. Ellen sier:

    sv: ja, det var verkligen jättemysigt! 🙂 träffar min mormor så sällan.
    jaha. åh, jag vill också ut och resa sådär spontant! 😉

  7. lilleulven sier:

    Vældig fint og ærlig innlegg:)
    Æ kjenn mæ max igjen, bare en smule værre… det er bedre nu, men selvbildet har helt fra ungdomstida vært en berg og dalbane…Har til tider vert min egen verste uvenn…har rett og slett øvd mæ på å behandle mæ sjøl, som æ ville behandla min bestevenn 😉 høres kanskje litt rart ut, men det har fungert mange ganga for mæ. Når æ har tenk som: nei denne kjolen vil æ bare se rar ut. så har æ snudd og tenkt ka æ ville sagt om det va venn min som hadde prøvd kjoln osv 🙂

  8. Jeg er så enig med deg Linn, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver.
    Noen dager er selvtilitten min langt oppe, mens andre dager er den langt nede.

  9. Cecilia sier:

    Å jag har aldrig sett Glee. Jag får ta och göra det!

Legg igjen en kommentar