Dreaming of a place of my own

Nå er vi inne i dag to, snart dag tre, uten varmtvann. Tørketrommelen fungerer ikke, og generelt sett er det ganske kjipt å bo i kollektiv akkurat nå.

Til tider er det kjempegreit å bo sammen med åtte andre mennesker, andre ganger er det helt jævlig. Det fine er at du finner alltid noen som vil være med å gå tur, gå på butikken, se på TV osv… Det negative er rotet og lyden.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er ikke verdens ryddigste menneske selv, men jeg mener i alle fall at fellesområder skal holdes rene. Det er det dessverre ikke alle jeg bor med som er enige med meg om.

Jeg skal også være ærlig og si at jeg er kanskje heller ikke den som lager minst lyd. Jeg kan fint finne på å synge klokken 3 om natten, fordi jeg ganske enkelt ikke tenker meg helt om. Men jeg forsøker i alle fall å ta hensyn til andre.

Jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne hatt min helt egen leilighet. En leilighet hvor det var opp til meg å få ting fikset. En leilighet hvor det er lov å henge opp ting på veggene. En leilighet hvor det kun er mitt eget rot. En leilighet hvor jeg gjør akkurat som jeg selv vil.

Jeg hadde selvfølgelig ikke trengt å ha den helt for meg selv heller. Jeg skulle nok alltids overlevd å dele den med the man of my dreams, men det ligger eventuelt i framtiden en gang. Skjermbilde 2014-03-21 kl. 21.13.34

Det hadde ikke trengt å være en stor leilighet heller. Et soverom, et bad, en stue og et kjøkken, så skulle jeg vært kjempefornøyd! Nå har jeg et ganske lite soverom som skal romme alt jeg eier av rot her i Bergen. Jeg deler to små bad, et kjøkken og en stue med åtte andre mennesker, og det blir rett og slett litt for lite.

Dessverre er jeg fattig student, og alternativene er ekstremt få. Jeg kan sikkert finne noe som er billigere enn her jeg bor nå, om jeg er villig til å bo langt utenfor sentrum. Problemet da er at jeg liker beliggenheten her. Det tar meg 5 minutter å gå til trening, det tar 5 minutter til nærmeste kjøpesenter, matbutikken er 1 minutt unna, og verdens beste Karen er rett borti høgget so to speak… Skjermbilde 2014-03-21 kl. 21.30.28

Det får vel bli med drømmene for nå..

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Dreaming of a place of my own

  1. Rosa Sjimpanse sier:

    Ey! 8 personer! Det er mange personer trykt inn i en leilighet. Også bare to bad! Skjønner at du drømmer om noe eget! Jeg delte med 3 personer, bare det ble for mye for meg, så, skjønner!

  2. Desirée sier:

    Åjsann det var jo mange å bo sammen med!! Men skjønner at en student har begrenset å rutte med så må vel bli sånn. Ellers er jo leieprisene så høye at det lønner seg vel å eie i dag. Men du skal se, en dag er du også der🙂

Legg igjen en kommentar

