New Beginnings

Først må jeg si at det virkelig har sine baksider å dele internett med 8 andre mennesker. Nettet blir treigt, og eller virker ikke i det hele tatt, og dermed sitter man her uten sjanse til å sjekke timeplaner osv.. Utrolig irriterende! Da huseier sa at vi hadde det beste nettet Next Gentel kunne tilby, tror jeg nok han overdrev kraftig. Dette er rett og slett ikke holdbart..

Så over til mer gledelige ting. I dag har virkelig vært en av de beste dagene på lenge. Jeg hadde min aller første forelesning i det nye studiet mitt, jeg har brukt altfor masse penger på bøker, for så å bruke litt penger på litt nye klær, for så å få tilbringe mange timer med nydelige Marie som var kommet helt fra Hammerfest for å dra på kurs.

Studiet er ikke enkelt, og jeg innser at jeg må være mye flinkere enn hva jeg har vært tidligere på å følge med. Forhåpentligvis er det enklere nå enn tidligere, ettersom jeg ikke har hatt briller eller linser da. Jeg fikk i alle fall med meg det meste i dag, selv om jeg kanskje ikke forsto alt. Likevel tror jeg dette kan bli veldig spennende! Skal lese en haug med flotte bøker dette semesteret (blant andre A Midsummer Night’s Dream – Shakespeare, Hard Times – Charles Dickens, To The Lighthouse – Virginia Woolf, The Importance Of Being Earnest – Oscar Wilde, Gulliver’s Travels – Jonathan Swift og Frankenstein – Mary Shelley), og dette gleder jeg meg veldig til! Jeg har alltid vært glad i å lese, og selv om jeg tror at mye av det vi skal gjennom kan bli temmelig tungt lesestoff, så har jeg god tro på dette.

Skal også lære mye nytt, og forhåpentligvis spennende, om det engelske språket. ENG101: Engelsk Lingvistikk. Her tror jeg nok det er mye jeg kan slite med. Jeg har alltid vært ganske god i engelsk, men jeg har aldri tidligere interessert meg veldig for å analysere gramatikken, og jeg har ikke tenkt veldig mye på fonetikk og slike ting, så dette blir en utfordring. Men utfordringer tar vi på strak arm, også får vi bare håpe på det beste, eller hva?

Etter å ha vært sykemeldt i altfor mange måneder i fjor, er det utrolig godt å være tilbake i noe som kjennes som et normalt liv igjen. Jeg tviler på at alle dager blir like fantastiske som dagen i dag, det ville vært for mye forlangt, men jeg tror nok det kan bli mange tilnærmet like dager. Jeg har endelig noe fast å gå til igjen, og jeg får på den måten mer lyst til å gjøre andre produktive ting også. I dag sto jeg opp rundt 8, dro på skolen klokken 10, var der noen timer, dro hjem, spiste, dro ut på litt shopping, møtte Marie, spiste middag, og kom ikke hjem før klokken var nærmere halv 10 på kvelden. Jeg ELSKER å ikke føle at jeg på en måte er ”bundet” til leiligheten mer. For den følelsen er temmelig kvelende. Man får liksom ikke lyst til å gjøre stort annet enn å synes synd på seg selv..

Nå har jeg utsatt søvnen lenge nok. Første forelesning i morgen starter 09:15, og jeg har fortsatt ikke fått lest gjennom alt jeg skal, så jeg tenker jeg leser litt til, også slukker jeg lyset. God natt alle dere fine!

Today was great! I started my new studies at UIB, I spent a crazy amount of money on school books, bought some new clothes, and had an amazing afternoon with a good friend from back home. I’m thrilled to have started my new studies. There will definitely be some challenges, but I’m not afraid of taking them on!

The video is what I learned at UNI today…

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

5 svar til New Beginnings

  1. Støvkorn sier:

    Jeg krysser alle fingre for at dette blir ett bra år for deg, studiene virker i allefall kjempespennende🙂

  2. Desirée sier:

    Høres spennende ut med studiet🙂 Godt at du har gode dager🙂
    Godt å ha fri, men det er også deilig når hverdagen er der igjen og man kommer i rutiner igjen.

    God helg!

  3. Rosa Sjimpanse sier:

    Ser ut til at du går med friskt mot! Gleder meg til å følge utfordringene dine😀

  4. England arrived through qualifying unbeaten, scoring 31 goals, but
    seldom have anticipations bordering the crew been decrease likely into a
    main tournament finals. The 1966 winners, who have arrived
    at at the very least the very last sixteen at each and every of the last 4 World Cups, have issues
    in objective, the place initial-choice ‘keeper Joe Hart has struggled for form not too long ago.
    And modern friendly defeats to Chile and a Germany staff missing a host of set up stars propose that Hodgson’s aspect will struggle when it really issues
    against top-class opposition in Brazil. There are very good players, though, from
    Wayne Rooney and Daniel Sturridge up front to Arsenal’s Jack Wilshere in midfield.

    Shiceka is a predator and not a liberator. He is not the only
    a single. In 2010 Eskom introduced its determination to
    boost electric power tariffs by 35%, assaulting the unemployed and the inadequate even though the
    ANC organization, Chancellor Property, rips the earnings from the shaking fingers of the
    people. Very soon the coffers of this country will operate dry and we will be requested to give even far
    more to the ANC, to Chancellor Home and the
    Zuma family members. The way they are looting our resources is over and above
    creativity. The way that they have privatised the wrestle of the
    individuals is amazing.

Legg igjen en kommentar

