Auroral electrons come from beams emitted by the Sun

For en tid tilbake kunne man såvidt skimte nordlys i Bergen.

Olav tok bilder, og jeg skrøt på meg at jeg kunne da selvfølgelig klare å få bedre bilder når jeg bare reiste nordover. Nå har jeg brukt de siste nettene til å lete etter dette nordlyset da. Første dagen var det overskyet og jeg så bare en og annen stjerne. Andre natten var det nordlys, dog ganske svakt. I kveld/natt var det ganske så kraftig lys, men dessverre var vinden så sterk at det var vanskelig å stå stille. Jeg har ikke stativ til kameraet mitt, og dette gjør det definitivt vanskeligere å ta bilder når man er avhengig av lang lukkertid.

Det skal sies at jeg har lite og ingen erfaring med å ta bilder av denne typen, og det kommer tydelig fram i bildene, men jeg har i alle fall klart å fange noe da.

IMG_4180 IMG_4350 IMG_4364 IMG_4370

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Auroral electrons come from beams emitted by the Sun

  1. Rosa Sjimpanse sier:

    Wow! Så nydelig! Har alltid hatt ønske om å reise nordover med kamera på slep – og 100000 GB på minnekortet til å fylle opp nydelige bilder! Fantastisk!😀

    • Linn sier:

      Elsker nordlys! Om jeg drar hjem til påske satser jeg på at det fortsatt er mulig å se det, og da skal jeg gjøre mitt beste for å få til bedre bilder enn dette :p

Legg igjen en kommentar

