Jeg leste nettopp en artikkel i Bergens Tidende, og jeg kjente meg så utrolig godt igjen i det jeg leste der…

Steffen ble mobbet gjennom barne- og ungdomsskolen. Han ble daglig mobbet for hvordan han så ut. Fysisk og psykisk mobbing…

Jeg har selv vært gjennom dette. Så og si daglig fra jeg startet på barneskolen til jeg gikk ut av tiende klasse fikk jeg høre hvor stygg jeg var, hvor lite verdt jeg var, hvor dum jeg var osv..

En del av meg elsket skolen, fordi jeg elsket å lære. En annen del av meg hatet skolen, for den var roten til alt det vonde. Det var der mobberne var… Mobberne var store deler av min egen klasse, men også elever fra klassene over og under oss.

Det var mest psykisk mobbing det gikk i, men ofte var det også fysisk. Og jeg merker at bare det å snakke litt om dette er utrolig tungt. Jeg klarer liksom ikke helt å formulere meg slik som jeg egentlig vil.. Føler dette blir veldig oppstykket, men samtidig føler jeg at det er noe som må snakkes om.

Smerten er likevel sterkest i det han ser foran seg langs gulvet. Han ser skoene til medelever. Skoene til gjengen fra tiende klasse. Det er alle de som ikke sier eller gjør noe.

– De bare sto der og så på, forteller Steffen Ekren.

Akkurat sånn var det for meg og. Mobbingen var liksom én ting. Noe annet var det at 10-20 stk sto der uten å gjøre noe som helst.. Det er de jeg har vanskeligst for å tilgi..

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til

  1. Støvkorn sier:

    Sånn hadde jeg det også. Jeg hater fremdeles de som gjorde det, selvom jeg sikkert burde vært over det for lenge siden!

Legg igjen en kommentar

