Beautiful Creatures

I dag har jeg vært på kino med to flotte venninner. Beautiful Creatures sto på planen, og jeg har gledet meg lenge til denne.

Dette var den typen film jeg hadde litt høye forhåpninger til på forhånd, og jeg kan med glede si at den ikke skuffet. Men der igjen tror jeg og dette er den type film som du enten elsker eller hater, enkelt og greit. Filmen har fått veldig blandet kritikk, noe jeg på mange måter kan forstå, men jeg synes på ingen måte den var dårlig. Jeg tror bare tingen er at det har kommet så utrolig mye av lignende karakter de siste årene. Twilight startet vel det hele, men det har kommet mange filmer og serier hvor du finner igjen mye av det samme innholdet.

Nå er heldigvis jeg en skap-fan av denne typen historier, og dermed var det ikke noe problem for meg å forelske meg i filmen og karakterene. Jeg må innrømme at skuffelsen var der til å begynne med. Jeg hadde vel egentlig forventet at hovedrollene skulle se litt mer amazing ut, men man kan si at jeg lærte meg å bli glad i det litt geeky-utseendet til Ethan Wate (Alden Ehrenreich), og den litt «missforståtte» holdningen til Lena Duchannes (Alice Englert).

Noe av det beste med filmen, hvis du ser bort fra turtelduene på raden foran oss som sannsynligvis ikke så mer av fem minutter av filmen, var at den egentlig var litt uforutsigbar. Mye av det jeg forventet at skulle være en klisje utav en annen verden var rett og slett det motsatte.

Historien er på mange måter merkelig, men samtidig utrolig romantisk, og jeg gleder meg allerede til å finne ut hva som skjer videre. For til tross for at det ennå ikke har kommet en bekreftelse fra Warner Bros eller Alcon Entertainment på om det kommer en oppfølger, kommer jeg garantert til å lese bøkene.

I’ve watched Beautiful Creatures with a couple of my friends today, and I can with great pleassure say that in my humble opinion it’s a good movie. I guess it’s sort of a love or hate type of film, but at least I like it, and I’m looking forward to finding out what happens next in the story.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

