Små historier del 2!

Det virket som om dere likte mitt knippe med små historier, så her har dere noen flere. 

  • I går opplevde jeg et sjekketriks jeg aldri i verden hadde trodd jeg skulle oppleve i virkeligheten. En mann sa faktisk «How you doin’?» da jeg og Therese gikk forbi på vår ferd mot sentrum. Etter å ha sett alle ti sesongene med Friends nå nylig, var dette ekstra gøy, og jeg lo godt av det hele.
  • Jeg har blitt kjent med en del folk de siste månedene. Mesteparten nordmenn. Ironisk nok har jeg gått på samme skole som flere av disse i Bergen, men jeg vurderte aldri å bli kjent med de da. I Bergen holdt jeg meg liksom til innebandy og de jeg har gått på folkehøgskole med. Er i alle fall glad jeg har blitt kjent med disse folkene nå. De er fantastiske!
  • Huset jeg bor i er en eneste stor klump av forferdelighet. Ikke nok med at førsteetasje er overfyllt med mugg og skrukketroll, så har vi også en hel del mus.. For noen uker siden fikk jeg æren av å lure en mus opp i en eske for så å bære den ut. Musen hadde spist grådig av giften som er lagt ut i huset, så den vandret rundt på soveromsgulvet mitt og så ut som om den var på fylla. Men dette er ikke det verste.. For et par netter siden hørte jeg en lyd på siden av sengen min, og da jeg bøyer meg til siden for å se etter hva det er, hører jeg et lett dump. En mus hadde vært på vei opp i sengen min(!!!!). Jeg var kjapp med å tømme soveromsgulvet for bøker og annet rot, og så dro jeg sengen midt ut på gulvet, og der står den fortsatt.. Jeg skal jammen ha oversikt over hele rommet, så jeg ser om det kommer flere mus.. 
  • Her om dagen kjøpte jeg en flott overraskelse til min kjære mamma, og jeg gleder meg som et lite barn til å se ansiktsuttrykket hennes når hun åpner den.
  • At the moment, holder jeg på å sammenfatte en søknad om studielån, som skal sendes til ingen ringere enn mine flotte foreldre. Jeg har begynt å innse at valget er å be om et lån, eller å skaffe meg en jobb som betaler bedre enn alt jeg noen sinne har hatt tidligere. Luksusprostituert da kanskje? Det er kostbart å bo i England, selv om alt er så billig her borte… Vi fikk vannregning her om dagen, venter på en strømregning, også kommer husleie, internett, gass og telefon også.. Joy!
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Små historier del 2!

  1. linnjones sier:

    Oi! Skal jeg sende kattene mine nedover på en liten ferie? Det får nok vekk musene. Ikke bare tar de dem, men de etterlater seg en lukt som gjør at musene holder seg unna🙂

    • Linn sier:

      Haha, ja kan du ikke gjøre det? De andre vil ikke la meg gå til anskaffelse av egen katt, så da må da vel katter på ferie være et bedre alternativ😉

Legg igjen en kommentar

