Svarene

Da føler jeg det er på tide å svare litt på spørsmålene deres.

Hvor var det du bor igjen i england?
Jeg bor i Southampton, som ligger et lite stykke sør-vest for London.  Er det noen butikker du andbefaler at man bør stikke innom? jeg skal til Liverpool når jeg skal til england.
Når det kommer til butikker, så vil jeg anbefale deg å stikke innom i alle fall Boots og Superdrug. Mye billig sminke og slikt der. Ellers er jeg stor fan av Disney, så jeg er ofte innom butikkene deres kun for å få sett på alt det fine de har. Matalan er en butikk jeg har utviklet et godt forhold til. Ved første øyekast kan det virke som om de kun selger type «gammel-dame-klær» eller noe, men om man leter finner man mye fint. Jeg har blant annet tre cardigans derfra som jeg elsker!  Ellers har du River Island, Dorothy Perkins, New Look (Som også er en av mine favoritter), Shoe Zone (BILLIGE sko! Der også må du nok lete litt for å finne de virkelige skattene, men det er så verdt det), Primark, HMV. I farten kommer jeg ikke på noe mer, selv om det garantert er MANGE flere butikker jeg er innom hver eneste gang jeg er i sentrum. 

For å gjøre ting lettere for deg som skal til akkurat Liverpool (Jeg har sykt lyst til å dra dit selv og!), så har jeg bedt søte Ida om å skrive en liten anbefalning:

Når du kommer til Liverpool og målet er shopping har du mange muligheter. Det er mange kjøpesenter og gater man kan gå i, og det er uendelig med butikker innenfor alle mulige nisjer. Liverpool ONE for eksempel, er et stort kjøpesenter, uten tak, med alle mulig slags butikker. Du finner alt fra fotball supporterbutikker til Debenhams, Zara og Body Shop. Kjøpesenteret har små kafeer og en sjokoladebutikk som kan være fint mellom shopping-rundene. Musikk, DVD og spill finner man på HMV i Liverpool ONE. Forutenom det luftige kjøpesenteret har du shoppinggaten Church Street. Her finnes blant annet Topshop, River Island, Dorothy Perkins, H&M og Primark. I en gate med navnet Paradise Street (rett utenfor Liverpool ONE/sidegate til Church Street) finner du Urban Outfitters, American Apparel og New Look. Jeg personlig handler ofte på New Look og River Island, ettersom dette er butikker med et godt utvalg av klær til forskjellige anledninger. Prisnivået er også bra for en studentlommebok. Om du skal på shopping i Liverpool er et stalltips: Ta med studentkort. Det er veldig mange butikker som har studentrabatt!

Hva er meningen med livet?
Definitivt det vanskeligste spørsmålet å svare på, og svaret mitt her vil nok variere veldig ut fra dagsform og humør. Akkurat nå er jeg i et veldig godt humør, og jeg er også våken og opplagt, så svaret mitt er følgende:

Meningen med livet er å oppleve mest mulig, ha gode venner og kanskje også someone special som er litt ekstra glad i deg, et godt forhold til familien din, og være generelt sett lykkelig. Jeg tror ikke det er sånn at vi egentlig går inn i livet med et spesielt mål om at sånn og sånn skal det være, men jeg tror vi alle ønsker å leve et liv som er rikt på innhold og gleder.

Hva er det beste som har hendt deg i England?
Det har vært mange gode opplevelser, men akkurat nå står forige helgs hendelser veldig høyt på listen. Jeg skal fortelle dere nærmere om dette når jeg selv vet mer og mer kanskje har skjedd.
Hva er det verste?
Det verste vil jeg egentlig ikke snakke om..
Hvordan er det med guttehistorier?
Hehe, vel det er noen historier å fortelle her, men om jeg har lyst til å dele alt på bloggen er jeg ikke heeelt sikker på. En av dem vil dere forhåpentligvis få høre mer om senere da, men jeg vil ikke si for mye akkurat nå.
Fester du mye i England?
Jeg fester vel egentlig litt for mye ja. Alkohol er så billig her, og da blir det lett til at man går ut en gang i uken, og innimellom flere..
Favorittdrikke? (Alkohol)
Det jeg drikker mest av når jeg går ut er vel sannsynligvis Vodka Redbull og Jägerbomb. Men noe jeg synes er fantastisk godt er Pina Coladaen Harri lager. Den er amazing!
Favorittmat i England?
Jeg er ikke så veldig glad i maten her i England, noe som egentlig er litt merkelig, for jeg er ikke kresen til vanlig. Det vi spiser mest av er nok mikro-mat, kinesisk mat og pizza fra Pizza Hut.

Trives du i England?
Akkurat nå stortrives jeg! Livet er herlig! 
Syns du Hammerfest er en fin by? Hvordan syns du folk og miljøet i Hammerfest er?
Fin er nok neppe ordet jeg vil bruke for å beskrive Hammerfest. Selve byen ser grei ut, den har potensiale kan man kanskje si? Jeg har familie og en håndfull venner der (Mesteparten har flyttet derfra for studier og lignende), jeg har jobb der når jeg kommer hjem på ferie. Men utenom dette har jeg ikke noe spesielt forhold til Hammerfest. Jeg var aldri veldig glad i byen i de 19 årene jeg bodde der heller, mye på grunn av mange dårlige opplevelser, mobbing og følelsen av å ikke bli godtatt. Men om jeg skulle velge å flytte nordover igjen, så skal man ikke se bort fra at jeg velger Hammerfest kun for å kunne være nærmere familien min som jeg savner enormt mye.

Når det kommer til folk og miljø, så var det i alle fall veldig grupert da jeg fortsatt bodde der. Enten drev du med idrett, eller så drev du med narkotika. Det fantes selvfølgelig unntak, men det var liksom det bildet man fikk. Hvordan det er nå vet jeg ikke, men jeg kjenner mange som faktisk trives der, så inntrykket mitt er sikkert kraftig ødelagt av alle de negative opplevelsene jeg hadde i oppveksten.
Angrer du noen gang på at du dro til England?
Jeg har virkelig ingen oversikt over hvor mange ganger jeg har vurdert å pakke kofferten. Jeg har faktisk sett på billetter hjem og bare tenkt at jeg overlever det store lånet jeg ender opp med om jeg avbryter. Akkurat nå er jeg VELDIG glad for at jeg ikke har tatt det drastiske skrittet og faktisk dratt herfra.

Favorittmusikk? Både band/artist og sang.
Hovedsaklig er vel R.E.M. favorittbandet mitt, men akkurat nå er jeg inne i en periode hvor jeg er litt forelsket i musikken til One Direction. De tre beste sangene deres er i mine øyne «Moments», «What Makes You Beautiful» og «One Thing». 
Den aller beste sminken du vet?
Jeg skrev et innlegg om mine favoritter fra 2011, og det meste gjelder vel fortsatt tror jeg. I tillegg kan jeg legge til at Dew Me fra Urban Decay er amazing! 
Favorittperson?
Mamma! Favorittkjendis?
Per Ciljan Skjelbred, ingen over ingen ved siden av! 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Svarene

  1. kjekt med sånne, man blir litt bedre kjent med personen bak bloggen🙂

  2. Tusen takk for at du svarte på spørsmålene mine🙂 og tusen takk for at du fikk ei til å skrive mer om Liverpool🙂

Legg igjen en kommentar

