I Norge blir julen feiret med julemat, levende lys og musikk; man gir hverandre gaver, de fleste pynter med juletre, og det er vanlig å holde julebord i forkant av julekvelden og juletrefest i romjulen.

Da var julen her dere, og for en uke siden ville jeg vært i ekstase. Julen er en høytid jeg virkelig er glad i.

Dessverre synes jeg ikke det er like lett å være glad fordi det er jul i år.

For et par dager siden hadde farfar hjerteinfarkt, og han er fortsatt ikke våken. Jeg er ikke klar for å miste nok en besteforelder. Jeg synes de tre jeg har er for få. Det skulle vært én til. I tillegg synes jeg ikke det er rettferdig om pappa må miste sin far, i alle fall ikke nå i julen. Julen skal være en høytid hvor man er glad og er sammen med familien. Man skal vise hverandre hvor mye hver enkelt av alle ens venner og familiemedlemmer betyr. 

Christmas is here, and normally I would be thrilled. Sadly I don’t find it that easy to smile this Christmas. 

My grandfather had a heart attack a couple of days ago, and he still haven’t woke up. I’m not ready to lose another grandparent, and I don’t think it is fair if my dad loses his dad during the holiday. Christmas is supposed to be about being with your family and loved ones.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til I Norge blir julen feiret med julemat, levende lys og musikk; man gir hverandre gaver, de fleste pynter med juletre, og det er vanlig å holde julebord i forkant av julekvelden og juletrefest i romjulen.

  1. Desiree sier:

    Huffda, d var jo ikke bra at farfaren din er så syk! Får håpe han blir bedre! Jeg har ingen igjen av mine besteforeldre, og det er trist.

    Jeg håper allikevel at du får koset deg masse i jula her hjemme! Ønsker deg og familien din en riktig god jul!

Legg igjen en kommentar

