In 2003, Warner Bros. released the compilation album In Time: The Best of R.E.M. 1988-2003, which featured two new songs, «Bad Day» and «Animal»

I dag har jeg fått en nyhet jeg ikke helt satte pris på..

R.E.M, mitt favorittband gjennom tidene, har gitt seg. Etter 31 år med fantastisk musikk, setter de nå en strek og starter på nye kapitler i livet sitt.. Greit nok, så har jeg kun levd i 23 av de 31 årene, men det betyr ikke at musikken ikke har betydd mye for meg.

Da samlealbummet «The Best of R.E.M. 1988-2003» kom ut i 2003, fikk jeg meg raskt en ny favorittsang. Sangen «Bad Day» er en sang jeg kan høre på uansett hvilket humør jeg er i. Om jeg er glad eller trist, sur eller oppgitt, sangen er rett og slett magisk i mine ører. Og ja, den skal spilles i begravelsen min.. Hva passer vel bedre enn: «It’s been a bad day, please don’t take a picture»?

Heldigvis har jeg fått sett de spille en gang. I 2008 var jeg nemlig i Bergen og så de, og det kan jeg definivt si at var et av de største øyeblikkene i livet mitt.

Foto: Karina Hansen

Jeg tror at musikken til R.E.M. er av den typen jeg aldri kan gå lei av. Jeg kan høre sangene om og om og om igjen, og de er virkelig like fantastiske hver gang!

My favorite band trough all times, R.E.M. has decided to call it quits.. I really don’t like that decision..

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til In 2003, Warner Bros. released the compilation album In Time: The Best of R.E.M. 1988-2003, which featured two new songs, «Bad Day» and «Animal»

  1. «Bad Day» er min favoritt og🙂 Som du sir er det en sang som passe uansett om du er i godt eller dårlig humør!

    Men i min begravelse på den andre sida vil æ ha Stage Dolls, «Hard to say goodbye», for det passe jo omtrent like godt me «It’s hard to say goodbye, spread your wings and fly». Æ va en gang i en begravelse der dæm spilte Katie Melua, «I cried for you». Den og passa bra og er en av mine favoritta av Katie Melua, men no har jo nån andre brukt den allerede, så da kan liksom ikke æ gjøre det :p

    • Linn sier:

      Sant den passe uansett ka! Melodien e så upbeat at den passe dødsbra når du e gla, teksten e litt makaber, så da passe den når du e sur eller trist eller, ja.. :p

      Har ikke hørt så mye på Stage Dolls, så der kan æ ikke si at æ vet så mye. Men æ må vel sjekke ut musikken, så æ ikke blir helt overraska når æ komme i begravelsen din en dag om mange år.. :p

      Du kan forresten bare lage en remix av Katie Melua, så kan du og bruke den😉

  2. Er ikke så kjempeglad i musikken deres (vi har nok litt forskjellig musikksmak vi to🙂 ) Men det er alltid kjedelig når ett favoritt band bestemmer seg for å gi seg. Kjipe greier :S

  3. Miss Jones sier:

    Ja, det var trist.. Men det er mange flotte sanger som kan spilles i lang tid!🙂

    Ett av mine favoritter!

Legg igjen en kommentar

