A school is an institution designed for the teaching of students under the direction of teachers

Om å starte på en ny skole.

Jeg føler nesten at jeg er en ekspert på det å starte på en ny skole og en ny klasse by now..

Først startet jeg selvfølgelig på barneskolen, og jeg gikk i samme klasse til jeg gikk ut av tiendeklasse i 2004.

Så var det VGS. Først en ny klasse, så halvveis en ny klasse, før det var en helt ny klasse..

Så startet jeg på FHS. Da var det plutselig helt nytt. Ny by, nye mennesker, nytt alt.

Deretter bar turen til Bergen hvor jeg startet på Norges Kreative Fagskole.. Helt ny by, helt ny klasse, helt nytt liv. Der kan man virkelig si at jeg startet fra scratch. I Moss var vi i alle fall over 50 stk som startet på noe nytt sammen. På NKF var det ikke helt det samme. Nå skulle jeg plutselig gå på skole, ha en leilighet, ta vare på meg selv.. Plutselig skulle jeg være voksen.

Årene i Bergen fløy, og her står jeg nå. Nok en gang starter jeg på nytt. Ny klasse, ny by, nytt land. Det er akkurat som om jeg bare utfordrer meg selv mer og mer. Og akkurat som da jeg flyttet til Bergen, så har jeg second thoughts.. Jeg sitter her i Southampton med hjemlengsel. Jeg savner Bergen, og jeg skulle ønske jeg kunne dra hjem så fort som overhodet mulig. Jeg er ikke klar for dette livet, jeg føler meg ikke smart nok. Hvordan skal jeg klare å fulføre skoleåret? Hvordan skal jeg klare å bestå alt av innleveringer og eksamener?

Skolen starter i morgen, og jeg gruer meg..

I’m starting school tomorrow, and I’m scared. Everything is new, how am I going to handle it all?

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til A school is an institution designed for the teaching of students under the direction of teachers

  1. Æ trur at man omtrent bestandig har «second thoughts» når man har tadd en stor og viktig avgjørelse. Og for mæ høres det helt fornuftig ut at du tenke nokka sånt som «Æ hadde det jo så fint i Bergen! Korfor flytte fra det trygge og fine, til nokka nytt og ukjent når æ hadde det så bra?!» Men skal man utvikle sæ og komme sæ framover i livet må man jo bare tvinge sæ sjøl til å tørre å søke forandring. Æ syns du er modig og du klare dæ nok helt fint!!🙂

    Lykke til med første skoledag i dag!🙂 Klem!

    • Linn Marit sier:

      Takk! D e litt skummelt, men ae trur nok ae skal overleve. Har heldigvis mange fra gamleklassen min her no. Selv om vi ikke skal gaa i samme klasse senere, saa kan vi i alle fall henge sammen de foerste to uken🙂

  2. Helene sier:

    Helt naturlig å ha litt nerver tenker jeg🙂 Det går seg nok til når du kommer i gang🙂

    Lykke til i morgen🙂

Legg igjen en kommentar

