A blog is a type of website or part of a website

Ting som irriterer meg når jeg leser andres blogger:

1. Fire meter høye headere. Hva er poenget med å skrive noe, når leseren uansett må bla seg forbi et meterlangt bilde på toppen? Det fanger i alle fall ikke min oppmerksomhet på en god måte.

2. Unødvendig mye skrivefeil. En ting er en og annen feil. Men når hvert andre ord er skrevet feil, og når setningene ser ut som om de er laget av Google Translate, så sier det seg selv at skribenten burde se over teksten sin.

3. Bilder som er i største laget. Skriver du ikke fotoblogg, trenger du heller ikke ha bilder som tar fire hundre år å laste inn. Du finner gratis programmer på nett, du kan bruke photoshop eller andre redigeringsprogrammer, jeg tror tilogmed slikt er mulig å fikse uten programmer. Endre størelsen på bildene dine. Jeg har en fast regel. Størelsen på bildene skal ligge på rundt 800×500. Da laster de fort. Både når jeg laster de opp til bloggen, og når leserne mine vil se de senere.

4. Rot. Det ser ikke pent ut når du har 700 annonser presset inn overalt. Mellom innleggene, i sidebarene, på toppen, på bunnen etc.. For all del, bruk annonser. Jeg gjør det selv liksom, bare prøv å få det til å se ryddig ut.

5. Bloggere som lover at om du kommenterer hos de, så kommenterer de tilbake på din egen blogg. Personlig synes jeg ikke man skal trenge å kommentere kun for å få kommentarer tilbake. Jeg forsøker selv å svare på alle kommentarer, og da svarer jeg som oftest tilbake i leserens egen blogg.

Det er garantert mye annet som irriterer meg, men nå må jeg løpe.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

8 svar til A blog is a type of website or part of a website

  1. Fin blogg, kommentere tilbake? :* ❤ ❤ !!11
    Skjønner godt hva du mener, HATER slike kommentarer og de bli aldri godkjent i min blogg 😉

  2. Hahah, er så enig! Liker kommentaren til Lene Christin her også, fnis 😉 Håper du får en fin helg, Linn ❤

  3. Silje sier:

    Jeg er glad i å både kommentere og få kommentarer, men jeg har aldri skjønt greia med at hvis jeg feks kommenterer her hos deg så svarer du meg I MIN blogg. Det er mange som gjør dette, jeg fatter det ikke.

    For det første poster man jo da et svar i et innlegg som ikke har en dritt med svaret å gjøre. For meg ser det bare ut som om noen har postet feil :p
    For det andre kan jo ikke andre som leser kommentarene vite hva folk svarer på, siden det er plassert helt ut av sammenhengen. Da blir det jo bare kaos.
    For å oppsummere liker jeg svar på samme sted som jeg har spurt 😀

    • Der er jeg faktisk litt enig 🙂

    • Linn sier:

      Men samtidig igjen, så må man da gå tilbake for å sjekke innlegg man har lest og kommentert tidligere. Jeg leser i all hovedsak blogger gjennom bloglovin, så jeg går som oftest ikke tilbake til innlegg jeg allerede har lest. :p

    • Jade sier:

      Jeg er også enig i dette. Jeg skjønte ingenting første gangen noen svarte på et innlegg jeg hadde skrevet – i min blogg. Ikke husket jeg hva jeg hadde kommentert på heller, og måtte lete meg igjennom alle innleggene hennes for å finne det. Jeg går utifra at leserne er like forvirret (med mindre de er vant til det). Ser noen skriver «SV:» foran svaret. Da skjønner man gjerne mer at det ikke har noe med innlegget over å gjøre.

      En ting jeg pleier å gjøre, er å «bookmarke» innlegg jeg kommenterer i en mappe på bokmerkelinjen i nettleseren. Da kan jeg kjapt gå tilbake og sjekke om noen har svart 🙂 Og har jeg kommentert på en wordpress.com-blogg, så kommer det jo opp i kontrollpanelet der 🙂


      Tilbake til posten din, Linn: Helt enig 🙂

  4. Helene sier:

    Jeg fikk plutselig panikk-angst for at bloggen min passer noen av de kriteriene og nå er jeg for redd til å gå tilbake til bloggen min for å sjekke 😛 Spesielt siden jeg er enig med mye av det du har skrevet hehe

  5. Anne sier:

    enig med deg i dette!

Legg igjen en kommentar

