Day one, welcome to England!

(Skrevet på kvelden uten internett..)

Etter en lang og strevsom tur, bokstavelig talt, sitter vi nå endelig på hotellrommet.

Rommet er forresten ikke mye å skryte av. Vi har fått et lite kott med en dobbeltseng, et mindre kott til toalett, og et lite hjørne av rommet er gjort om til dusj.. Man kan si at vi ikke er helt fornøyd. At de har hatt gode fotografer da de tok bilder av rommene er åpenbart.

Men fram kom vi da i alle fall, etter mye om og men..

Først og fremst kan jeg si, at vi fikk et råd av en kompis før vi dro nedover. Og rådet var, følg med på hvilken vogn dere skal sitte i på toget. Dette rådet ble da altså ikke brukt, før etter at vi hadde gått feil. Da innså vi at sannsynligheten for å komme dit vi skulle med akkurat den vognen vi var i, var lik null..

Vi endte altså opp på en shabby liten togstasjon et stykke utenfor London. Der fant jeg en småkjekk mann som jobbet på stasjonen, og han kunne fortelle meg at vi burde ta et tog videre til et annet sted, bytte der, og forhåpentligvis ville vi til slutt rekke det siste toget til Southampton..

Etter mye om og men, endte vi opp på et tog som tok oss til Havent. Konduktøren hadde det fantastisk morsomt med å le av vår amerikanske engelsk, men han var alt i alt en hyggelig og morsom mann. Vi kom oss av toget i Havent, og der oppdaget vi da at siste tog til Southampton var gått..

Helt ut av det blå, kom det en fyr bort til oss og lurte på hvor vi skulle. Da vi hadde forklart alt, viste det seg at han skulle samme vei, og vi bestemte oss for å ta en taxi sammen. Og det sier jeg dere kjære lesere, taxi i England er billig! Vi betalte ca 15 pund hver, for en ganske lang kjøretur. Absolutt ikke ille. Hadde dette vært hjemme, ville vi garantert ha måtte betale tre ganger så mye hver..

Og nå ligger jeg her i den harde hotellsengen vår og er god og mett. Vi har nemlig vært så sunne at vi har spist mat fra McDonnald’s, som for den saks skyld også var sinnsykt billig i forhold til hva vi er vant med. Rundt 30 kroner for en kyllingburger med brus og chips. Hjemme koster denne menyen nesten 100..

Jeg kunne fortalt dere så mye gøy om turen hit. Alt fra flyplassen til flyturen, til toghistoriene liksom. Men om jeg skulle gjort det, så ville dette innlegget blitt dobbelt så langt som det allerede er..

Jeg har dessverre ikke så mange bilder å vise dere akkurat nå, for kameraet har ligget godt nedpakket hele turen. Men jeg lover at jeg skal forsøke å få tatt masse bilder iløpet av uken.

We got lost on the trainstations, and ended up sharing a taxi with a stranger from Havent to Southampton. Everything is so cheap! The food and the taxi only cost about a third of what we pay home in Norway.. It is insane!

I’ll try to take some pictures during the week, but unfortunately I don’t have any now..

 

Forresten! Sminkeutfordringen blir satt litt på vent framover nå. Med mindre jeg plutselig har god tid en dag, så blir ikke disse innleggene min hovedprioritering. Jeg betaler for internett, og må sitte i resepsjonsområdet for å bruke det.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Day one, welcome to England!

  1. Oida😛 Hehe. Men bra du kom fram til slutt da!🙂 Og ja, det er ikke bare forsider på blader som lyver, sånne bilder av «flotte» rom lyger ganske ofte også!😀

  2. Desiree sier:

    Der er du kommet frem! Så flott og så spennende! Håper virkelig du får en flott opplevelse der borte, og at du med tiden finner en bedre plass å bo. Å bo bra er så veldig viktig for trivselen.

    Gratulerer med nytt kamera og ny data! Så knallbra ut begge to🙂 Jeg har også bestilt ny data no, skal gå over til stasjonær igjen og en som tåler endel bildebehandling. Gleder meg til å holde på med mere redigering. Nytt kamera hadde også vært topp, feks en 7D🙂 Har i dag en 400D og den har jo sine begrensninger. Men først må vel dataen komme, og så er det sparing til kamera deretter.

    Du sier at du er så fornøyd med primeren din Urban Decay Primer Potion, hvor kjøper du den? Jeg er så svett/fet i huden på øyelokkene at alt bare forsvinner. Så en god primer trenger jeg virkelig. Prøvde mine nye nettbutikker lookfantastic og feelunique, men de hadde ikke. Har bestilt flere ganger derfra nå i sommer, knallbrae priser!

    Nei kos deg masse der nede, blir spennende å følge med deg🙂

    Desiree

Legg igjen en kommentar

