Verdens beste mormor!

Alle har forskjellige måter å takle ting på. Jeg har flere måter, og akkurat nå føler jeg at tårene mine skal få hvile litt. De har blitt så godt brukt de siste ukene, med tanke på Oslo og Utøya.


Derfor velger jeg å skrive ned tankene mine, i håp om at det kan hjelpe meg. Hjelpe meg med å rydde litt oppe i tankevirvaret, hjelpe meg med å tenke mer positivt, og hjelpe meg til å kanskje klare å tenke på andre ting.

Verdens beste og fineste mormor har blitt syk. Mormor som alltid har vært der for meg i oppveksten. Uansett hva, så har mormor alltid stilt opp og hjulpet meg. Jeg er sikker på at hun kunne reist til verdens ende for meg om det var et spørsmål om det.

Jeg husker så godt da jeg var liten. Jeg hadde en utrolig ømfintlig hodebunn, noe som resulterte i at jeg kunne gå flere uker uten å gre håret mitt. Og når du har krøller, så er det jammen ikke lett å gre håret om du så gjør det hver eneste dag. Mormor var den eneste som fikk lov til å røre håret mitt, for det gjorde liksom ikke like vondt når det var hun som holdt hårbørsten.

Men å gre håret mitt var ikke det eneste mormor var den eneste som kunne gjøre. Jeg lot heller ikke andre få hjelpe meg med å trekke melketenner.

Så langt tilbake som jeg kan huske, har jeg alltid elsket å besøke mormor og morfar i Kårhamn. Jeg pleide å tilbringe store deler av sommeren der ute, og også helgene ellers iløpet av året om jeg kunne det. I Kårhamn følte jeg meg fri. Jeg hadde bedre selvtillitt der enn hjemme i Hammerfest, ganske enkelt fordi det var der jeg følte jeg hørte hjemme tror jeg.

Nå når mormor har blitt syk, så føles det som om alt har blitt så annerledes. Mormor som alltid har vært så frisk og rask. Mormor som alltid har vært der!

Legene vet ikke 100% sikkert hva det er som feiler henne, men de håper på det beste. Mamma mener det er store sjanser for at hun blir frisk. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg vet hva jeg håper.

Kjære, fine, snille mormor. Bli frisk! Jeg er så glad i deg ❤

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

5 svar til Verdens beste mormor!

  1. linnjones sier:

    Trist å lese! Jeg vet så underlig godt hvordan du har det. Jeg elsker mormoren min over alt på jord, og hun betyr uendelig mye for meg. Hun har vært ganske dårlig den siste tiden også, og det er så vondt. Selv om de er eldre, så vil vi gjerne ha de her.

    Håper det går bra med henne. Jeg skal tenke på henne 🙂

  2. Huffda, håper virkelig det ordner seg. Vet hvordan du har det, jeg elsker også bestemora mi kjempe masse og hun har vært sykehus-syk ett par ganger. Heldigvis går det bra nå. God bedring til mormoren din ❤

  3. Helene sier:

    Synd å høre. Håper at det går bra med henne 🙂

  4. Håper virkelig at alt går bra med mormoren din ❤ Tenker på deg!

Legg igjen en kommentar

