Meg selv om 20 år. For 9 år siden.

Da jeg var 14 år gammel, fikk vi i oppgave å skrive en tekst om hvordan vi så for oss livet vårt om 20 år.

Fant ingen bilder av meg selv som fjortenåring, så jeg tok et fra da jeg var 16.

For tiden holder jeg på med å sortere gjennom alt jeg eier og har her oppe i Hammerfest. Ganske enkelt fordi jeg vet det er mye som kan kastes. Da jeg så gjennom en eske med gamle skolesaker, fant jeg tilfeldigvis teksten om mitt liv om 20 år. Og jeg må si, jeg hadde livlig fantasi!

Meg selv om 20 år!

Jeg er trettifire år gammel. Jeg har en suksessfull jobb i et arkitektfirma. Jeg har to vidunderlige barn. En gutt som heter Anders og en jente som heter Roxianne. De er tvillinger på 14 år. Anders spiller fotball og Roxianne spiller innebandy. Jeg spiller også innebandy for et lag i Oslo.

Ungene går i niende klasse. Hver dag går de på skolen. Og jeg går på jobb.

Roxianne bruker merke klær som miss sixtie, DKNY og Lois. Roxianne spiller forresten i et band som kaller seg for «Rockie chicks». Bandet består av fire jenter. De øver tre dager i uken og spiller av og til på en kafe som heter Hard rock cafe!

Jeg er forlovet. Har vert gift før, men skiltes etter 3 år. Nå skal jeg gifte meg med en kjempe snill mann som heter John. Han kommer fra Pelepones i Hellas. Han er ikke så veldig god i norsk, men det gjør ingenting. Når vi er gift skal vi flytte til Nice i Frankrike.

Min yndlingsrett er wok og John liker kebab. Anders liker pizza og Roxianne liker tortilla. Jeg elsker også marsmellows.

John spiller basket. Han er kjempe god! Jeg går på spinning og earobic hver mandag og onsdag.

Vi bor nærmest i en villa og trives der, det er ivertfall nok av plass. Vi tenker på å få flere barn,jeg vil ivertfall ha fire.

Vi har masse fine møbler inne i huset Det meste er Alessi. Jeg elsker Alessi.

Vi har en gartner som steller i hagen, men jeg synes det også er litt gøy så jeg steller også litt med den. Vi har en stor hage, med et stort tre i midten som vi kan klatre i. Jeg har lyst til å begynne å klatre det virker så gøy. Jeg har lyst til å flytte til landet, å få meg hester å en gård, for jeg liker sånn å stelle og kose så det kan jeg vel gjøre hvis vi gjør det.

Jeg ble skilt med den forrige mannen min fordi han slo ungene. Noen ganger slo han meg også. Det var trist når han gjorde det, det ble en stor rettssak utav det. Han måtte betale bot, heldigvis hadde han en rik far.

Jeg og John møttes på en kafe i frankrike jeg og ungene pleier å reise dit, på ferie, vi har sommerhus der og vi elsker croissanter. Det gjør John også, det var sånn vi møttes. Det var før vi hadde kjøpt det sommerhuset så vi bodde på hotell. John bodde på det samme hotellet, han var på forretnings reise. Han jobber som advokat. Men han måtte reise tilbake til pelepones, jeg fikk telefon nummeret hans og vi holdt kontakt. Til slutt sporte han om han kunne bli overført til å jobbe i Norge istedenfor, for det var jo et stort firma han jobbet i. Til neste sommer har han fått kontrakt til å jobbe i Frankriket med topp lønn, da skal vi flytte til Nice. Jeg og John gleder oss til å flytte dit, men jeg vet ikke om Roxianne og Anders vil flytte.

Men nå har dessverre Anders begynt å røyke. Det er dumt. Ingen andre i familien røyker. Jeg liker det ikke en gang! Synes han burde slutte fordi han ødelegger seg selv! Det er vel ikke lenge til han  begynner med narkotika og alt! Hva skal jeg gjøre? Jeg kan i hvertfall ikke fortelle det til John for han er i mot alt sånt. Jeg burde slutte å tenke så forferdelige tanker om sønnen min, jeg er bare litt paff over at han i det hele tatt har begynt å røyke.

Snart skal vi fly å besøke moren og faren til John i Hellas, da skal vi ta fri fra skolen og jobben i en hel måned, det blir deilig.

Nå har vi vært hos foreldrene til John og de er kjempe hyggelige. De syntes jeg og ungene var korselige og gode gjester.

I sommer var i i frankriket, i Nice. Det er der vi har huset vårt og det er der vi skal bo.

Jeg gruer meg til å fortelle Anders og Roxianne at vi skal flytte til Nice. Jeg vet ikke hvordan de vil reagere. Med å flytte fra vennene sine og sånt. Kanskje de kommer til å si at de hater meg og kalle meg stygge ting og verst av alt kanskje de flytter til den biologiske faren sin som ikke en gang vil ha noe med dem eller meg å gjøre. Det hadde vært forferdelig. Hva skal jeg gjøre?

Jeg fortalte dem det. De tok det ikke så ille. Roxianne sa hun var overlykkelig siden hun kunne Kjøpe seg masse dyre parfymer og designer klær. Anders sa han kunne få muligheten til å komme inn på det franske landslaget en dag hvis han var heldig og god nokk, men jeg vet at de egentlig ikke vil flytte. De vil bare ikke gjøre meg opprørt. De er så snille.

Jeg håper de er ærlige for vi har framflyttet datoen til flyttingen. Vi flytter rett etter at de er ferdige med niende klasse. Å det er bare to måneder til.

Nå skjer det. Vi flytter til Frankrike. Der reiser møblene våre, og nå drar vi til flyplassen der flyet venter. Bare noen timer på flyet så er vi framme.

Nå er vi der. Huset er vakrere enn jeg kan huske det. Det er en stor hage med masse vakre blomster, trær og busker. Og til og med Anders og Roxianne synes det er nydelig.

Nå har vi bodd her i 3 måneder. Vi trives kjempe godt og vi har planer om å bo her resten av livet vårt.

Så slik er livet mitt om 20 år.
Skrevet av Linn Marit

Jeg må ærlig innrømme at jeg virkelig håper at dette ikke var i norsk. Som dere kan se har jeg tatt med alt av skrivefeil, og det var jammen ikke få.

Og om dere skulle lure: Ja, jeg fikk faktisk 6 – på denne teksten. De stilte jammen ikke strenge krav til det vi skrev som fjortenåringer.

 

Må bare si tusen takk for tipsene deres. Kom gjerne med fler i musikkinnlegget mitt🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

5 svar til Meg selv om 20 år. For 9 år siden.

  1. linnjones sier:

    Hehe. Litt vitti at du så for deg at du kom til å være skilt😛

  2. evanetica sier:

    Hahaha! Skikkelig detaljert, jo xD Fantasifull er du iallfall😉

  3. Dette var da litt av en tekst😉

  4. Anne Kristine sier:

    Hahahah, du passa på å få me alt av detalja hvertfall! Awzm I must say

Legg igjen en kommentar

