Det er helt ufattelig

Jeg har, som resten av landet, vært som klistret til både tv- og dataskjermen det siste døgnet.

Ord blir fattige i en stund som dette, og selv om gårdagens hendelser ikke har rammet meg personlig, så har de rammet meg som nordmann.

Jeg tenker på de stakkars menneskene som ikke unnslapp med livet i behold. Jeg tenker på de som sitter igjen uten sine kjære. Og jeg tenker på alle de som nå sitter med åpne sår. Ikke bare kropslige sår, men også sår på sjelen. Sår som forhåpentligvis om en stund vil gro og bli til bleke arr.

For en ting er jeg sikker på. 22 juli 2011 er en dag vi alle kommer til å huske så lenge vi lever.

Hvordan kan noe slikt skje? Vi bor i lille og fredelige Norge for pokker! Slikt burde ikke skje. Slikt skal ikke skje!

Jeg kjenner tårene trille nedover kinnene mine, og jeg vet at det siste døgnet har satt sine preg på meg.

Nå håper jeg vi som nasjon kan stå sammen og vise at vi ikke lar oss tråkke på. At vi bryr oss om hverandre uavhengig av farge, etnisitet og politiske standpunkt. At vi støtter de som har det tungt, og at vi viser hverandre medmenneskelighet og kjærlighet.

Det er helt ufattelig at noe slikt som dette kan ramme lille Norge.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Det er helt ufattelig

  1. Ina sier:

    Støtter deg i dette innlegget. Du har så rett så rett, bra skrevet🙂

  2. linnjones sier:

    Jeg tenker mye på de som la på svøm og svømte for livet og at flere av dem døde😦 Tenk så grusomt…

  3. Kong Halvor sier:

    får heller ikke sove. tror i morgen blir en viktig dag i norsk historie. ser frem til det – tenker på deg og dine

Legg igjen en kommentar

