For neither can live while the other survives

For en film! For en avslutning!

Dagen jeg har gått og grugledet meg til har kommet og gått. Eventyret er avsluttet.

Da jeg bestilte kinobillettene i går kveld, hadde jeg ikke forventet at jeg skulle bli så utrolig fornøyd med filmen som jeg var da jeg gikk ut av kinosalen i dag.

Jeg har vært Harry Potter-fan i en årrekke, og selv om jeg har likt alle filmene, så har de også skuffet meg litt. Jeg hadde ikke trodd denne skulle bli et unntak.Så feil kan man ta..

Jeg må ta både Harry Potter and the Deathly Hallows del 1 og del 2 inn under en her, for jeg føler det er vesentlig å se helheten. Måten de har tolket boken, historien, rollene og handlingen på er rett og slett helt fantastisk. Jeg hadde store forventninger etter å ha sett del 1, og del 2 skuffet definitivt ikke. Det var spenning, følelser, og stemning fra begynnelse til slutt.

Skuespillerne har fått inn de detaljene jeg mener må være med. De har fått med de fantastiske kommentarene til Ron Weasley, de har fått med følelsene og visdommen til Hermine Granger, og de har fått med motet og styrken til Harry Potter.

Det er ingen hemmelighet at jeg er et oversentimentalt menneske til tider. Jeg må ærlig innrømme at jeg nesten satt og forberedte meg på å åpne slusene. Jeg hadde tårer i øynene på akkurat de samme stedene som jeg har hver eneste gang jeg leser bøkene. Måten filmen er satt sammen på er rett og slett fenomenal!

Jeg vil si filmene bare har utviklet seg. De var «små» og uskyldige i starten, før de nå har blitt avsluttet med et brak.

Harry Potter and the Chamber of Secrets vil nok alltid være både filmen og boken jeg liker aller minst. Ikke nødvendigvis fordi historien er noe dårliger der, men mer fordi jeg synes den er skummel uansett hvor mange ganger jeg leser de fantastiske ordene til J.K. Rowling, eller hvor mange ganger jeg ser de godt gjennomførte scenene til Chris Columbus, sitter jeg alltid og lukker øynene mens jeg håper at alt skal være over når jeg åpner de.

Historien om Harry Potter er en historie som har betydd mye for meg i årene som har gått, og jeg kan garantere at jeg kommer til å se filmene både en og to og mange ganger, samtidig som at jeg garantert kommer til å lese bøkene igjen og igjen og igjen. Jeg holder jo tilogmed på å lese Chamber of Secrets as we speak.

Har du ennå ikke sett den siste filmen, foreslår jeg at du løper til nærmeste kino og setter deg godt til rette. Du vil ikke angre.

Har du ikke lest bøkene eller sett noen av filmene? Les de, se de! De er verdt all den tiden de opptar.

Tusen takk til Joanne Kathleen Rowling for timevis med underholdning, glede og spenning!

Og tusen takk til Chris Columbus, Alfonso Cuarón, Mike Newell og David Yates for alle timer med fantastiske effekter, bilder og historietolkning. Dere har gjort en fantastisk jobb!

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til For neither can live while the other survives

  1. Linn Gunnar sier:

    den første delen fikk bare 3 i BT, det skjønner jeg ikke en dritt av! Syns det var mye bedre enn alle de tidligere! Har ikke sett siste delen enda! Skal på kino på lørdag:D Gleder meg

    • Linn sier:

      Du har virkelig noe å glede deg til!
      Jeg mener å huske at jeg leste anmeldelsen i BT, og jeg skjønner virkelig ikke hva journalisten har tenkt med. Filmen var fantastisk!🙂

  2. Ååh, gleder meg til å se den siste filmen eg😀 Men det blir nok litt rart også.. aldri mer Harry Potter filmer! Høres rart ut at det bare skal ta slutt🙂

  3. Sv: Åhh, det hørtes ordentlig kjipt ut ;o Jaja, du får ta det igjen til neste år! Får bare håpe på like bra vær😉

    Jeg var å så HP i går, og kan si meg helt enig – fantastisk film! Gikk over alle mine forventninger🙂 Men trist at det nå er slutt😦 I mange år har man liksom gått å gledet seg til neste film, men nå er det over.

Legg igjen en kommentar

