En fantastisk god pizza

I dag har jeg eksprimentert litt med pizza.

Selv om bunnen ble veldig god sist jeg laget lavkarbo-pizza, så var jeg ikke helt fornøyd. Den var for tynn syntes jeg.

Lavkarbohjørnet i skapet. (Valnøtter, sukkerfritt bakemiddel, sukkerfritt sukker??, soyamel, Johannesbrødkjernemel og et par atkinsbarer)

Så i dag har jeg mikset og trikset litt, etter å ha funnet litt inspirasjon på nett her om dagen, og nå har jeg endelig klart å lage en fantastisk god pizza. Jeg vil nesten si den er like god, om ikke bedre, enn den pizzaen jeg og Maria har laget de siste to årene.

Oppskriften:

4 egg
2 spiseskjeer kremfløte
1 teskje bakepulver
3 never revet ost
Litt salt
5 spiseskjeer soyamel
3 teskjeer johannesbrødkjernemel

  1. Visp sammen egg, fløte og bakepulver.
  2. Tilsett soyamel, johannesbrødkjernemel og revet ost.
  3. Smak til med salt.
  4. Rør godt.
  5. Stekes på 200 grader i ca 15 minutter. Følg med så den ikke svir seg. Jeg tror min sto i 13-14 minutter.

Slik så pizzabunnen ut da jeg tok den ut av ovnen.

Sausen:

Tomatpurè
Et par spiseskjeer Creme Fraiche
Salt
Pepper
Oregano
Litt vann

Alt dette rører man bare sammen.

Fyllet besto av:

Kjøttdeig
Spekeskinke
Purreløk
Champignon
Paprika

Så toppet jeg det hele med ost, før jeg satte det inn i ovnen i 10 minutter.

Schmaker godt!

I morgen er det forresten «veiedag». Jeg må innrømme at jeg gruer meg litt.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

9 svar til En fantastisk god pizza

  1. Jøsses, det så jo skikkelig godt ut også da😀 Flink du er! Håper du får en fin sommer, søte deg🙂

  2. supermarie sier:

    Schmaker godt! Hjemmelaget pizza er noe av det beste jeg vet om.

  3. Carina sier:

    Jeg har tenkt å prøve meg på lavkarbo, mer for å bli sunn enn å gå ned i vekt, men likevel. Synes det er fint at du skriver innlegg som dette ^_^

    sv: Harry Potter-boka med det coveret husker jeg faktisk ikke hvor jeg har fra. Jeg trodde det var relativt vanlig, men det er kanksje ikke det, flere som har spurt hvor det er fra

  4. Linn Helen sier:

    Må prøve denne oppskriften!🙂 Du er flink!

  5. Karina sier:

    syns du kan lage sånn til mæ en gang😉

  6. Linda Helén sier:

    Håper den smakte bedre enn den lavkarbopizzaen jeg laget en gang! Da smakte bunnen bare egg.. Men du er jo flink å lage mat så den oppskriften må bare være bra😀

  7. Helene sier:

    Det er denne oppskriften jeg pleier å bruke🙂 Syns den er fantastisk god🙂 Jeg skulle pakke med meg litt ingredienser når jeg dro på ferie, men det ble avglemt siden jeg plutselig fikk en time å pakke på for jeg måtte reise dagen før😛 Gleder meg til å lage pizza når jeg kommer hjem🙂

    Hvordan syns du det går så langt?🙂

  8. Helene sier:

    SV:
    Ingen som sier du må, men det er jo hyggelig om du gjør det😉
    Jeg husker ikke engang hvor lenge jeg har hatt Twitter, men før var jeg innom og så mindre enn en gang i uka😛

    Jeg har aldri prøvd å lage lavkarbo-lasagne, tror ikke helt det er noe jeg kommer til å prøve heller😛 Det blir for rart for meg. Jeg er litt sær i matveien skjønner du, så egentlig har jeg en utfordring sånn sett hehe.
    To kg syns jeg er ganske bra jeg da🙂 Første uken min spiste jeg stort sett bare egg og bacon, det bidro nok til at det gikk litt kjapt, samtidig ble jeg også høvelig dritlei egg og bacon. Det har også blitt meg fortalt at det første man mister er som regel en del vann og annet ymse, så det avhenger jo også på hvor mye slikt man har lagret også.
    Går man jevnt ned ett kg i uken mister man jo 52 kg på ett år, så da er jo det noe å være fornøyd med hehe.

Legg igjen en kommentar

