Ting jeg ikke trengte å vite

Kaja var så elskverdig å sende meg en link til denne siden.

Jeg tar meg friheten å kopiere inn mye av det som sto der. Om jeg skal være traumatisert for livet etter å ha lest det, så kan jammen meg dere og være det.

1. Hår i maten:
Ditt årlige matinntak inneholder i snitt 12 hår av det mer …krøllete slaget.

2. Ren på henda:
Selv om 90 prosent sier de vasker henda etter å ha vært på toalettet, er det kun 30 prosent som egentlig gjør det. En studie gjort på pub i England, viste spor etter mer enn 10 forskjellige typer urin i en skål peanøtter.

3. Vask i vei:
En amerikansk studie viste at over halvparten av vaskemaskiner hadde spor av avføring i trommelen, og en godt brukt truse kan inneholde så mye som 10 gram bremsesporstoffer. Dette fordeles da utover resten av vasken, så den herlige friske blomsterduften av nyvasket tøy, kan være skjemmet av gjødsel.

4. Hud og hår:
Du mister ca 10 milliarder døde hudceller daglig. I løpet av livet vil du ha kunnet fylle 18 sukkersekker med døde hudceller. Det anbefales ikke å strø dette på cornflakesen, da det ikke nødvendigvis er spesielt søtt.

5. Helt sikkelt 1:
Mennesket er skrudd så fornøyelig sammen at hver gang vi tisser, får vi litt urin i munnen, via spyttkjertlene våre.

6: Helt sikkelt 2:
I løpet av livet vil du sikle ca 25 000 liter. Dette er mer enn nok til å fylle et lite svømmebasseng.

7: Svømmebasseng:
I løpet av en svømmetur i basseng, vil du ha fått i deg i underkant av en desiliter urin. Hadde det vært fylt med sikkel, ville det likevel vært sporstoffer av urin i det, som nevnt i fakta nummer 5.

8: En håndvending:
I løpet av året vil du ha håndhilst på seks menn som nettopp har nappet løken og ikke vasket seg på hendene etterpå.

9. Luftige saker:
I løpet av et døgn vil du ha pustet inn en liter av andre menneskers fjerter

10. Innsikt om insekter.
I Brasil finnes det en spesiell type kakerlakker som spiser øyenvipper på sovende barn. Den lille krabaten blir tiltrukket av mineraler og fuktighet i øyenvippene fra barnets tårekanaler.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

3 svar til Ting jeg ikke trengte å vite

  1. evanetica sier:

    Åneeei, nå vil jeg ikke gå på do meeer😦

  2. Elizabeth sier:

    Vil ikke vite, vil ikke.. :p Du har vunnet noe på bloggen min!! Ta en titt😉

Legg igjen en kommentar

