Not all bad

Midt oppi alle regnværsdagene mine, har det heldivis hendt litt positive ting også.

Jeg fortsetter gjenbruken av gamle bilder som ligger på datamaskinen. Dette var faktisk et av de aller første bildene jeg tok med mitt nå avdøde speilreflekskamera.

Da jeg leverte inn macen min til feilsøk, hadde jeg ikke stort med håp for at den skulle kunne reddes på noen måte. Eplehuset var heldigvis veldig raske, så jeg slapp å måtte vente i uvisshet lenge. Kreds til de for det.

Beskjeden jeg fikk av de var av det kjipe slaget. Eplemaskinen min sto ikke til å redde. Det var så mange deler som var totalskadd at det var ikke noe poeng i å bytte de ut. Reparasjon ville koste over 20 000 kroner. Altså mer enn det jeg opprinnelig har fått kreditt for hos GE Money bank. Jeg har enda 15 000 kroner igjen å betale for den fine, nå døde, eplemaskinen, og da var det uaktuelt å skulle betale over 20 000 til..

Den gode nyheten var at harddisken ikke var ødelagt. Det var visst litt fuktighet på toppen, men ikke nok til å ta livet av den. Så heldigvis fikk de flinke, og kjekke, gutta på Eplehuset reddet ut alle filene mine. Og inkludert i alt det var både mail, bilder, filmer og dokumenter. Så en stor takk til Eplehuset for det!

Over til noe helt annet;
Jeg tenker det er koselig å lese om andre ting enn bare sutringen min for at macen er død liksom.

I går fikk jeg tilbragt noen flotte timer sammen med verdens beste Karen. Og det gjorde godt. Jeg blir alltid i så godt humør av å henge med henne!

I dag kom stipendet endelig inn på konto. Å som jeg har ventet på det! Maria og jeg feiret med å spise gode bagetter hos Bit, slik vi alltid gjør når stipendet kommer.

Det ble selvfølgelig litt shopping også. Jeg kjøpte meg to kjoler til knappe 160 kroner hos H&M. Mitt første rosa klesplagg på mange år faktisk. Jeg kjøpte også et par søte, rosa øredobber, og en pakke med hårfarge. Dere skal få se senere.

Også kan jeg nevne at morgendagen ser spennende og koselig ut. Jeg skal tilbringe noen timer med Linn Helen og Maria, og på kvelden skal jeg og Maria se Erik og Kriss! Oh the joy! 😀 (dette fortjente et smilefjes)

Hvordan ser deres dager ut?

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Not all bad

  1. Jade sier:

    Så bra at du fikk reddet ut filene! Kjipt med MACen, men filene var tross alt det mest dyrebare på den. Huff, er det virkelig så dyrt med MAC? Hvis du ikke MÅ ha MAC, så er det ikke mange tusenlappene du må betale om du kjøper en PC-laptop, men du må gjerne ha MAC på skolen? Godt å se at du har det bra 🙂

  2. Elizabeth sier:

    Åååh, så bra at de fikk reddet harddisken 😀 Enda noe godt! Erik og Kriss sier du? Hvor? 🙂

  3. Carina sier:

    Utrolig kjipt med den dyre prisen, men KJEMPEFLOTT at de fikk reddet ut alt av filer ^^ Det må ha vært en enorm lettelse!

    sv: Ja, det er kanskje ikke så lett å redigere om man ikke har vært borti noe slikt fra før av. Selv har jeg drevet med det både på vgs og universitetet, så littegranne kan jeg jo ^^ Men jeg synes fortsatt du bare burde prøve deg fram, det kan jo absolutt ikke skade? 😉

Legg igjen en kommentar

