Dorcus Beads

Da jeg var i Kenya i 2009, kjøpte jeg en god del smykker og armbånd.


Mange av disse kjøpte jeg av en hyggelig dame som besøkte Kabete childrens home mens vi bodde der.

I går kveld satt jeg i senga mi og gikk gjennom gamle papirer og gammelt «rot» (Jeg er veldig glad i å ta vare på små ting som lapper og slikt. Så lenge det på en måte er en del av et minne, så tar jeg som regel vare på det kan man si.), og da kom jeg over en lapp jeg fikk da jeg kjøpte disse smykkene.

Dorcus Beads

The beads are made from recycled paper by women living with/affected by HIV/AIDS across Kenya and Uganda to help care for their own children and others orphaned by AIDS.

Disse kvinnene lager alt mulig forskjellig av papir:

  • Smykker
  • Armbånd
  • Øreringer
  • Kurver
  • Nøkkelringer
  • Løse perler
  • Gaveposer
  • Vesker
  • Belter osv..

Besøk bloggen til disse kvinnene her. Der finner du både bilder og mer informasjon.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Dorcus Beads

  1. Elizabeth sier:

    Av papir? Genialt, de er jo så flotte🙂

  2. Karina sier:

    Hmm, æ lure på kor mitt sånn smykke e blitt av, æ har ikke sett det på ei stund!:/

Legg igjen en kommentar

