Ta vare på de du er glad i!

Soaitá ahte ii gávdno šat, soaitá doaivva lea, soaitá ahte jurddaš’ mu birra. Muhto vuorddán dan beaivvi go váccašetne, don govret ja mun čuoččun juolgesuorpmain.

I det siste har det hendt alt for mye kjipt. Alt for mange unge liv har gått tapt denne vinteren. Unge liv som burde vært spart.

Når man kommer fra en så liten by som Hammerfest, blir det gjerne til at man kjenner noen som kjenner noen. Man får en form for relasjon til alle, og da tar man gjerne resten av byens sorger inn over seg også.

Jeg har i alle fall innsett at livet er for skjørt til at vi kan ta lett på det. Det er viktig å vise at du er glad i folk, fortelle vennene dine hva de betyr for deg, og sette pris på det livet du har.

Om jeg skulle miste noen jeg er glad i, vil jeg ikke sitte igjen med tanken om at jeg fikk aldri fortalt at jeg er glad i vedkommende.

I natt har jeg tent lys..

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Ta vare på de du er glad i!

  1. mamma sier:

    glad i dæ vennen❤

Legg igjen en kommentar

