About a girl

I det siste har det kommet utrolig mange nye navn innom bloggen min, så jeg tenkte det var på sin plass å presentere meg på et vis.

Jeg tror ikke jeg har gjort dette før, så da passer det vel greit å gjøre det nå.

Som man kan se på høyresiden her er jeg 22 år gammel, kommer opprinnelig fra Hammerfest, og er nå bosatt i Bergen.

I Bergen studerer jeg journalistikk ved Norges Kreative Fagskole. Jeg valgte journalistikk både fordi jeg liker å skrive og er nysgjerrig som fy, og også fordi jeg hadde en opplevelse med en journalist da jeg bodde i Moss som fikk meg til å tenke at sånn bør det jo ikke være.

Jeg har bodd i regn-byen i litt over et og et halvt år. Jeg trives utrolig godt, og det er ikke til å se bort fra at jeg kanskje bosetter meg her senere når jeg er ferdig med studiene mine.

Til høsten planlegger jeg å flytte til Southampton for å studere sportsjournalistikk. Hvorfor jeg har valgt sportsjournalistikk er jeg faktisk ikke sikker på, men det går vel hovedsaklig på at jeg er sportsinteressert som bare det. Jeg må bare lære meg å godta tour de france, vintersport og håndball, så tror jeg nok jeg har kommet meg ganske langt.

Deler av den altfor store fritiden min går til å spille innebandy. Dette har jeg drevet med i en hel haug med år nå, og hvis jeg ikke regner helt feil så nærmer jeg meg 11 år. Jeg skal ikke påstå at jeg er supergod eller noe, men nå begynner jeg i alle fall å få til å sende en ok passning og skyte greie skudd. Så får vi se hvor god jeg kan bli. Jeg planlegger i alle fall ikke å slutte med det første.

Innebandy fungerer nemlig på en måte som terapi for min del. Har jeg en dårlig dag, så hjelper det som regel å spille. Jeg klarer som oftest å legge fra meg alt av tanker på utsiden av banen, så da blir det gjerne en og en halv time med litt mer senkede skuldre, litt mindre stress, og litt mer ro i sinnet.

Tilbake til utdanning og slikt. Min vidregående utdanning fikk jeg på kjøkkenet, jeg gikk altså kokkelinjen. Jeg har også et år allmennfaglig påbygning, men der er jeg ikke helt fornøyd med karakterene. Man kan si jeg var litt lei av skole, og endte opp med å dra snittet mitt så langt ned som jeg bare klarte.. Så dette vurderer jeg å gjøre noe med senere. Ta opp et par av de fagene som ser verst ut (Les: Biologi og historie..) og muligens gjøre mitt for å forbedre de karakterene jeg vet kan nå høyere opp om jeg bare gidder å legge litt innsats i det. Som for eksempel engelsk og norsk. Jeg innbiller meg at jeg lett kunne fått en god karakter i norsk skriftlig nå i alle fall.

Ellers har jeg også noen tanker rundt andre studier i fremtiden, men de er jeg mindre sikker på at the moment.

Jeg er utrolig glad i å ta bilder, og jeg forsøker hele tiden å bli bedre. Nylig har jeg gått over fra halvauto til manuell på kameraet, og jeg er faktisk godt fornøyd med akkurat det.

Og nå kommer jeg ikke på noe mer å skrive, men du/dere kan lese svarene på spørsmålsrunden som jeg hadde her for litt siden om du ikke allerede har gjort det.

Du finner de her, her, her, her og her.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

8 svar til About a girl

  1. Frk. Evebø sier:

    «og hvis jeg ikke regner helt feil så nærmer jeg meg 11 år»

    Trur du må gange me to her😉
    (fikk med mæ at det er innebandy det er snakk om og ikke alder, men tatt ut av sammenheng blei det bare litt tørr hverdagshumor for en trøtt student som virkelig ikke ser fram til å bruke helga på eksamensoppgave! Håpe du tilgir mæ for det! :p)

  2. Desiree sier:

    Hei hei!

    Tusen takk for besøket i bloggen min! Ja skjønner godt at du skulle gjerne vært her oppe nå… Du er jo i den alderen og kjenner nok godt til ungdommene, virkelig tragisk.

    Høres spennende ut med sportsjournalistiskk, og da spesielt i Southampton. Jeg har vært der for mange år siden, og minnes det som en fin by.

    Kos deg i Bergen🙂

  3. Gunnar Linn sier:

    Jeg har tatt det øverste bildet! KOOL! Husker det veldig godt:D Utenom det så tror jeg jeg vet mer om deg, enn du gjør:P

  4. EVANETICA sier:

    Morsomt å lese om deg!🙂 Innebandy er en av de få sportene jeg faktisk syns er morsomt :p Jeg hater jo sport xD Og det er så dumt at man er så skolelei sisteåret at de endelige karakterene blir så dårlige. Ser stoor forskjell fra førsteåret til tredjeåret mitt også, ja ;o Men det er bra at det faktisk er mulig å gjøre noe med det, selv om det koster litt🙂

  5. Karina sier:

    Så nice det øverste bildet va😉

  6. Karina sier:

    SV: Ja det trur æ på!😉
    Va forresten veldig fint skreve, det innlegget om guttan.

Legg igjen en kommentar

