Svar på spørsmål del 4

Fortsettelsen..

Nevn tre steder du kunne tenkt deg å jobbe. TV2 Sporten er det eneste stedet jeg kommer på i farta.

Hva fikk deg til å velge journalistikk? Jeg er utrolig glad i å skrive, jeg liker å snakke med andre mennesker, jeg er nysgjerrig, og alt det andre man ”må” si når man skal svare på det spørsmålet.

Egentlig var det fordi jeg ble intervjuet av en mann i Moss (Han var forresten utrolig kjekk!), og alt som sto i avisen etter kampen (ja, det var i forbindelse med en innebandykamp) var feil. Han mente for eksempel at jeg hadde sagt at jeg gledet meg til å gjøre det samme neste kamp. Noe som ikke var realistisk i det hele tatt, ettersom neste kamp skulle være mot de som ledet serien..

Ka e ditt livsmål? (Gifte sæ med PC e ikke lov å si :p) Får vel svare dæ på dialekt også, eller ka Boiz? Ikke lov å gifte sæ med Per, da har æ vel ingen livsmål?

Joda.. Æ planlegg å oppnå mye. Ka æ skal oppnå vet æ ikke enda, men æ vil i alle fall kunne se tilbake på livet mitt når æ blir eldre å føle at æ har gjort og opplevd mye. Æ vil at livet mitt skal ha hatt mening.

Kor mye jobbe du me skolen? Egentlig litt for lite. Æ e fortsatt for lat når det kommer til arbeidet mitt, å æ ende som regel opp med å måtte jobbe på spreng når det nærme sæ deadline.

E arbeidsmålet ditt (jobb me sporten i tv2) realistisk? Koffer/koffer ikke? Æ trur at det svaret kommer litt an på mæ sjøl. Om æ fortsette i det tempoet æ har holdt til no, så e d nok neppe realistisk.

MEN om æ jobbe hardere, å om æ gjør det bra i England til høsten, så trur æ nok det kan være realistisk. Det e godt mulig det vil ta ei stund før æ kommer mæ så langt, men æ planlegg ikke å hoppe i den største redaksjonen så fort æ e ferdig med bachelorgraden min. Æ skal ta mæ nån år i ei mindre avis eller no først, for på den måten å kunne utvikle mæ mer.

Noe du er avhengig/”avhengig” av? Nå tolker jeg dette som avhengig = ting jeg faktisk MÅ ha for å fungere, mens ”avhengig” blir ting jeg må ha, men som jeg kunne fungert uten (selv om dette ikke ville vært å foretrekke)? Så hvis du ser bort fra de daglige behovene for mat, drikke, luft og slikt, så er jeg vel egentlig ikke avhengig av noe stort som jeg kommer på. Kanskje musikk? Jeg tror ikke det går en eneste dag uten at jeg hører på musikk på en eller annen måte. Og hører jeg ikke på musikk, så synger jeg(Ikke veldig pent..). Og ja, vennene mine. Jeg tror ikke jeg kunne fungert uten venner. Jeg kan greit overleve en dag uten mye kontakt med venner, men ikke i lengden.

Mens ”avhengig” derimot, der kan man finne mye. Mobilen min er en ting. Jeg føler meg litt fortapt uten den. Facebook, mac, sminke (Jeg går ikke utendørs uten sminke, jeg er faktisk så forfengelig..) Og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Fobier? Oi, her er det mye! Jeg virkelig HATER alt av insekter og jeg løper fort ut av et rom om det er en flue eller en edderkopp der. Jeg er redd for å fly, jeg liker ikke å kjøre heis, men jeg gjør det fordi jeg er for lat til å gå opp trappene hele tiden. Jeg er redd for høyder, og det å skulle stå på en stol gjør meg faktisk helt skjelven. Jeg er mørkeredd, men ikke på den måten at jeg er redd for å ha lyset av. Mer som at jeg er redd for å gå alene i mørket når man ikke vet hva man kan møte. Også er jeg husredd. Jeg virkelig hater å være alene i et hus. Så fort folk drar, låser jeg ytterdøren og skrur på alt av lys. Den minste lyd får meg til å kveppe når jeg er alene, og det liker jeg ikke. Og ellers er jeg livredd for brannalarmer.. Så vet dere det.

Følte det var på tide med et bilde av meg selv.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

