Den lange reisen hjem

Jeg skulle egentlig skrevet dette innlegget i går. Men ettersom internett bestemte seg for å dø før jeg kom meg så langt, skriver jeg det i dag.

Her hjemme er det vinter❤

Jeg kan starte med å fortelle at jeg priser meg lykkelig for at jeg valgte å ta flybussen en halvtime tidligere enn jeg egentlig hadde planlagt. For det første fikk jeg sitte ved siden av en utrolig kjekk fyr nesten hele veien til flyplassen, og for det andre trengte jeg den ekstra tiden.

For da jeg ankom Flesland stilte jeg meg først i kø for å sjekke inn meg selv og bagasjen min på innsjekkingsautomatene. Jeg trykte inn alt av informasjon og fikk opp reisen min, men da jeg skulle registrere bagasjen min bestemte automaten seg for at dette ville den ikke være med på. Dermed avbrøt jeg innsjekkingen og bestemte meg for å finne noen som kunne hjelpe meg. Problemet var bare at det var ikke bare meg som ikke fikk sjekket inn bagasjen min.. Sikkert halvparten av alle som var der fikk ikke registrert bagasjen, så det var lange køer for å snakke med noen som kunne hjelpe.

Etter en lang stund i kø, fikk jeg endelig snakket med en dame som hjalp meg med å få skrevet ut både boardingpass og bagasjelapp. Dermed kunne jeg stille meg i neste kø for å få sendt av gårde bagasjen min. Dette gikk jo ikke bare litt sakte heller, så jeg sto der i noe som føltes som en halv evighet.

Da jeg endelig hadde fått levert fra meg bagasjen og kommet meg gjennom sikkerhetskontrollen, var det plutselig bare et kvarter til flyet skulle gå. Legg merke til at jeg var der nesten en og en halv time før flyet skulle gå.

Flyet ankom presist, og vi fikk gått om bord. Jeg tok med meg Dagbladet og skulle egentlig lese litt på flyet, men så å si med en gang jeg hadde satt meg ned og festet setebeltet, sovnet jeg. Jeg våknet ikke igjen før flyet landet på Gardermoen.

Der kjøpte jeg lunsj på Upper Crust. Jeg spiser nemlig alltid bagett med kylling når jeg er på Gardermoen.  Så satte jeg meg halvgodt til rette i en hard stol med macen i fanget, One Tree Hill på skjermen og bagetten i hånden. En times tid senere gikk jeg om bord på flyet til Tromsø. Akkurat som før sovnet jeg momentant og våknet ikke før vi landet igjen. Sånn sett var det jo en gledens dag for meg som hater å reise med fly, jeg slapp jo tross alt å oppleve selve flygningen.

Tromsø lufthavn var så heldig at den ble beæret med besøk av meg i hele to timer. Jeg satte meg i en sofa og så både en episode av One Tree Hill OG Frustrerte Fruer. Snakket litt med kjentfolk, og tok livet med ro.

Endelig klar for fly til Hammerfest og jeg krysset fingrene for at jeg for sjeldenhets skyld skulle få oppleve å reise hele veien hjem uten problemer. Gikk om bord på flyet og tok fram New Moon for å ha noe å lese i. Og glad er jeg for det, for på dette flyet fikk jeg virkelig ikke sove. Jeg følte det var turbulens fra start til slutt og jeg var overbevist om at vi kom til å få beskjed om at flyet dessverre ikke kunne lande i Hammerfest og at vi måtte dra tilbake til Tromsø. Det ville vært just my luck. HELDIGVIS var det lite vind i byen for en gang skyld, og flyet landet faktisk. Jeg gikk ut, satte kursen mot terminalen, og der ventet pappa. En kort biltur, og jeg var endelig hjemme hos mammaen min.

For å gjøre alt enda bedre fikk jeg mormors hjemmelagede fiskekaker til middag og alt var bare fryd og gammen!

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

