Juleferie

For noen få timer siden var jeg ferdig med språkeksamen. Nå er det juleferie, og jeg sitter her med blandede følelser.

Det slo meg plutselig at vi ikke skal ha Hans mer. Og jeg må helt ærlig si at jeg synes det er en smule trist, for han er tross alt den kuleste læreren vi har hatt hittil.

No more quiz, ingen flere diktatrunder.. Jaja, jeg avsluttet  i alle fallspråktimene med stil. Laget mitt vant jo faktisk klassequizen sammenlagt.

Jeg gleder meg sykt mye til å se disse tre fantastiske menneskene igjen!

Det er litt digg å tenke på at jeg faktisk har juleferie, men samtidig ikke. Jeg gruer meg sykt mye til praksis etter jul, og jeg kan egentlig ikke si jeg gleder meg så veldig til jul. Jeg gleder meg til å reise hjem og treffe alle jeg savner, og jeg gleder meg til å slippe å lage mat selv. Jeg gleder meg derimot ikke til selve feiringen. Jeg føler julen har blitt så feil. Den er ikke det samme som da jeg var liten. Da jeg fikk store hauger med pakker og alt var bare feiring fra ende til annen. Nå føles det som en plikt å kjøpe gaver til alle, og en plikt å gjøre alt av forberedelser..

Jaja, satser på at det føles bedre når jeg bare er i bedre humør.  Nå er jeg trøtt og sliten etter eksamen, alt for mye innebandy i går(fire timer blir for mye innser jeg nå..) og blåmerkene mine gjør ikke ting bedre for å si det sånn..

Nå skal jeg ut for å kanskje kjøpe et par julegaver, også får vi se hvor mye av alt jeg burde gjøre som blir gjort senere..

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Juleferie

  1. Eirik sier:

    det blir koselig når du kommer hjem!

  2. Silje sier:

    De første dagene er litt skumle, men så går det fort myye bedre (etter min erfaring).
    Tenk på alt du kommer til å lære 🙂

    Dessuten kan man alltid ringe Monika hvis man står fast i noe. Det synes jeg er en trygghet i seg selv.

Legg igjen en kommentar

