Dommeravgjørelser

I dag har jeg dømt min første kamp. Eller, teknisk sett min andre, men den aller første* teller vi ikke med.

Og jeg kan vel egentlig ikke skryte på meg å ha dømt så forferdelig mye i dag, ettersom jeg syntes det var utrolig skremmende å skulle løfte fløyta til munnen og blåse. Så Alexandra har dømt, og jeg har hjulpet til med å peke ut et par retninger.

Jeg kan helt ærlig si at dømming er skummelt. Jeg er redd for å ta feil avgjørelser, og for at folk skal bli sinte på meg. Forhåpentligvis går det litt lettere neste helg, for da kjenner jeg ikke noen av lagene så godt som jeg gjorde i dag. (Dømte BSI som jeg spilte for i fjor)

Det positive er at det er lettjente penger. 250 kroner for å løpe litt rundt på en bane og blåse i en fløyte (eller som i mitt tilfelle, se på at Alexandra blåste i fløyta). Hva er vel bedre enn det?

Nå skal det sies at det ikke var kun at jeg var redd som gjorde at det var vanskelig å blåse i dag. Jeg har influensa eller noe, så jeg er i elendig form for tiden. Har vært sofaliggende i to dager i strekk, og hoster så det høres ut som om jeg holder på å dø.. Dermed var det ikke helt enkelt å løpe etter spillet i dag. Jeg hostet sikkert mer enn spillerne hylte, og jenter som spiller innebandy, skriker tydligvis en hel del..

Men nå håper jeg på å bli frisk til søndag, for da skal jeg spille kamper selv. Ikke mindre enn to, en damekamp og en mixkamp. Og etter hva jeg har forstått, så er det visst dugnad mellom kampene. Den planlegger jeg å skulke. Jeg kan si at jeg skal være moralsk støtte for sekretariatet eller noe?

* Den aller første gangen jeg dømte en kamp, var da jeg bodde i Moss. Det var en treningskamp mellom Jeløy FHS og Moss IBK(dette var da to herre/guttelag).. Ettersom jeg kjente alle spillerne på begge lag, ble det automatisk mye kjefting om jeg gjorde feil. (Rart det der med at det er lettere å bli sint på noen du kjenner enn noen du ikke kjenner..), og dette skremte meg fra å dømme mer mens jeg bodde i øst. Så da jeg flyttet til Bergen, sa jeg at jeg kanskje kunne dømme et par damekamper om det var krise på dommere liksom. Jeg dømte ingen kamper i fjor, men i år var jeg ikke like «heldig».


Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

