Brannalarmer

Er det noe jeg er redd for, så er det brannalarmer. Selv om jeg vet at det er falsk alarm, så blir jeg livredd og skjelven.

Årsaken er sannsynligvis brannen på rommet til en kompis av meg, da jeg gikk på folkehøyskole. Jeg våknet midt på natten av at brannalarmen gikk, og kledde raskt på meg mens jeg tenkte at jeg syntes det var upassende av lærerne å ha nok en brannøvelse om natten når alle sov.

Jeg var vel en av de aller første som kom ut, og hører plutselig at noen roper at det brenner inne på rommet til Kim. Jeg har vel aldri vært så redd før i mitt liv.

Alt gikk bra til slutt, og Kim kom uskadd fra det hele, men fortsatt sitter skrekken igjen i meg. Så hver gang brannalarmen går nå, så får jeg nøyaktig den samme følelsen inni meg som den natten på skolen.

Hvorfor velger jeg å skrive dette akkurat nå? Vel, hun ene jeg bor med klarte nettopp å få brannalarmen til å gå, og den hyler ikke lavt for å si det sånn.. Sist jeg selv presterte å utløse den, fikk jeg besøk av to temmelig kjekke menn som forklarte meg det at den er på over 100 desibel, og at jeg ikke måtte fjerne den fra taket når den startet å hyle.

Så nå sitter jeg her da, helt skjelven, med en ekkel følelse inni meg. Alarmen har stoppet, og alt er som før(bortsett fra at jeg har revet ned alarmen i taket på soverommet mitt, fordi den ikke er koblet til hovedsystemet, og den ville ikke gi seg med å pipe..), og likevel gir ikke den ekle følelsen seg. Det er akkurat som om jeg bare venter på at alarmen skal gå igjen, og at neste gang er det ikke bare falsk alarm, da er det for real..

Jeløy FHS 2008/2009 ❤

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

