Økonomi som fagområde

– Personlig økonomi:

  • Inntekt
  • Skatt
  • Formue/gjeld

Bedriftsøkonomi:

  • Inntekter
  • Kostnader
  • Konkurranse:

– Monopol – En bedrift

– Fri konkurranse

Samfunnsøkonomi:

  • Mikroøkonomi

– Bedrift (Samf. perspektiv)

– Individ (Samf. perspektiv)

  • Makroøkonomi

– Samf. messig helhetsperspektiv.

  • Internasjonal økonomi

– Handel
– Globalt fokus

Sånn hvis noen skulle lure på hva vi gjør på skolen i dag..

 

EDIT: Når jeg ser tilbake på dette nå, så ser jeg at jeg skjønner faktisk litt av dette. Utrolig nok. MEN den personlige økonomien min tillater meg ikke å kjøpe boken som gjør at jeg faktisk kan lære meg alt.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Økonomi som fagområde

  1. Karina sier:

    Intelesting….:p

    SV: Ja, kom hjem å ha oktoberkos me mæ!
    Høres jo nesten litt kinky ut!:p

    Hehe, sku gjerne ha kommet til Bergen, men sia æ har så mye fritid har æ lite peng! Og det typiske e jo at vist æ får en jobb som gjør at æ har råd, så har æ sikkert ikke tid lengre! Haha!:p

  2. Karina sier:

    SV: æ vet! æ hadde tenkt å skrive det sjøl, men så gadd æ ikke for æ tenkte da måtte æ linke til ho å greier, så da tenkte æ at ho kunne finne det og det ville vært flaut, så æ lot det være;)

  3. Karina sier:

    SV: Hahah! Kem æ liksom sku haike me?!:P

Legg igjen en kommentar

