Barndomsnostalgi

Nå sitter jeg i sofaen på det lille kjøkkenet vårt og hører på gamle sanger fra den gang da jeg var ung.

Deriblant Spurvelurven, som vi sang så ofte på barneskolen. Jeg husker jeg alltid ble så glad når vi fikk synge den.

Men en annen sang, som jeg desverre ikke finner musikken til, som jeg virkelig elsket var alle hjerter banker!

Alle hjerter banker.
Alle hjerter banker.
Vaffelhjerter banker ei.
Vaffelhjerter banker ei,
sier jeg til deg.

Refr: Og derfor denne melo-melo-melodi
er blitt mitt svermeri hi hi.
Og derfor denne melo-melo-melodi
er blitt mitt svermeri.

Alle busser ruller,
alle busser ruller,
Busseruller ruller ei.
Busseruller ruller ei,
sier jeg til deg.

Refr:

Alle duer flyver.
Alle duer flyver.
Vinduer flyver ei.
Vinduer flyver ei,
sier jeg til deg.

Refr:

Alle seler svømmer.
Alle seler svømmer.
Bukseseler svømmer ei.
Bukseseler svømmer ei,
sier jeg til deg

Refr:

Alle ringer ruller.
Alle ringer ruller.
Kjerringer ruller ei.
Kjerringer ruller ei,
sier jeg til deg.

Refr:

Alle klokker tikker.
Alle klokker tikker.
Blåklokker tikker ei.
Blåklokker tikker ei,
sier jeg til deg.

Refr:

Alle kammer lugger.
Alle kammer lugger.
Bakkekammer lugger ei.
Bakkekammer lugger ei,
sier jeg til deg.

Refr:

Osv..

Og nå gikk jeg tom for inspirasjon her, så jeg har rett og slett ikke mer å komme med.

Over og ut liksom!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Barndomsnostalgi

  1. Karina sier:

    Åh, spurvelurven daaa..:)

Legg igjen en kommentar

