Smarthet

Jeg går i en klasse full av smartinger..

Søt

Det er absolutt ikke galt å være smart, for all del, jeg bare liker ikke mas når det kommer til smarthet, eksamener, karakterer osv..

En av mine store svakheter i livet er rett og slett det at jeg aldri føler at jeg er god nok. Jeg klarer ikke prestere på den måten jeg gjerne skulle ønske at jeg kunne, og jeg ender som regel opp veldig missfornøyd over resultatet på ting jeg gjør. Dette gjelder ikke bare skolearbeid heller, det gjelder det meste jeg gjør.

Jeg elsker å spille innebandy, jeg elsker å spille kamper, og jeg vet jeg ikke er kjempedårlig. Likevell er jeg aldri fornøyd med mine prestasjoner på innebandybanen. Jeg føler alltid at jeg kunne gjort en og annen ting annerledes og bedre.

Disse følelsene har jeg med meg på skolen, og jeg har de med meg i alt annet jeg gjør. Jeg er alltid redd for ikke å prestere bra nok, for ikke å være god nok, og for å ikke kunne måle meg med andre.

Det jeg er mest redd for, er å være dårligst. Jeg er redd for følelsen av nederlag. Jeg er redd for mine egne tanker, og jeg er redd for andre.

Jeg tenker konstant på hva andre synes om meg, hva jeg må gjøre for å være god nok, for å bli akseptert. Det som er litt merkelig er at jeg tenker sjeldent på hva jeg må gjøre for at jeg selv skal godta meg selv. Akseptere den jeg er, og akseptere det jeg selv gjør.

Samtidig anser jeg meg som en sterk person. Innimellom er jeg modig, og tør å være meg selv. Tør å fremstå som den jeg er, ikke som den jeg tror andre vil at jeg skal være.

For å kunne bli journalist, så tror jeg det er viktig å tørre å snakke med folk. Dette er en av de få tingene her i verden jeg faktisk ikke har et stort problem med. Selvfølgelig, det er skummelt å gå bort til en totalt fremmed på gaten og stille masse spørsmål, men jeg har egentlig aldri hatt et problem når det kommer til det å snakke med mennesker. Det er spennende å få vite nye ting, og det er spennende å bli kjent med nye folk. Om det så bare er for et par sekunders bekjentskap hvor et menneske svarer på et så enkelt spørsmål som hva synes du om MGP?

Jeg liker det, og jeg skulle egentlig ønske jeg kunne klare å ta med meg denne mestringsfølelsen i alt annet i livet. Følelsen av å mestre noe er fantastisk!

Nå skal jeg ikke skrive mer, for det ble rett og slett alt for mye dette her..

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Smarthet

  1. vanilje sier:

    Hvorfor skal du behøve å måle deg mot andre? Er det ikke bedre om du måler deg mot deg selv?

    • Linni sier:

      Det er vanskelig å måle seg mot seg selv. Når man alltid har gått rundt med tankene om at man vil være som alle andre, så skal det litt til for å endre den tankegangen.

Legg igjen en kommentar

