Et menneske

Hvem er jeg?

joda

I det siste har jeg tenkt mye på hvem jeg egentlig er. Jeg kan trygt si at jeg har egentlig ikke kommet frem til noe lurt svar på akkurat det.

Hvis jeg skal ramse opp ting om meg selv kan jeg si ting som at:
– Jeg er ei jente.
– Jeg har blå øyne
– Noe jeg anser som kommunegrått, krøllete hår
– Jeg er født 22 september 1988, altså er jeg 21 år 4 måneder, 1 uke og 6 dager. Tror jeg.
– Jeg er født og oppvokst i Hammerfest
– Planla en stund å bli kokk, skiftet så over til å ville bli konditor, og skiftet over til kokk igjen
– Etter to år på kokkelinjen i Hammerfest, gikk jeg over til allmennfaglig påbygning. Studiekompetanse er viktig.
– Jobbet et år på lekebutikk, har tidligere jobbet på storkjøkken og dagligvarebutikk.
– Har spillt innebandy en god stund nå, er vel inne i mitt tiende år om jeg ikke tar helt feil.
– I 2008 flyttet jeg til Moss for å gå på folkehøyskole, innebandylinja.
– I 2009 bestemte jeg meg for at journalistikk var noe jeg interesserte meg for, jeg søkte på Norges Kreative Fagskole i Bergen og kom inn.
– På høsten samme år flyttet jeg til sistnevnte by, og her bor jeg fortsatt.

Det er mye man kan ramse opp om seg selv, men nå gidder ikke jeg mer.

Problemet er bare at det er ikke dette jeg lurer på. Dette er fakta jeg vet, det er tross alt fakta om meg selv.

Hva er mine egenskaper? Gode, dårlige? Hvordan anses jeg av andre? Hva har livet å by på videre? Hva kan jeg gjøre for å bli et bedre menneske, for å bli en bedre journalist, en bedre innebandyspiller, en bedre venn?

Tankene rundt temaet meg selv har kretset rundt og rundt og rundt. Problemet er bare at de aldri klarer å lande på et bra sted. Jeg klarer ikke å finne ut av hvem jeg selv er.

Hva kan jeg gjøre for å finne meg?

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

1 svar til Et menneske

  1. Silje sier:

    Hva med å lage en liste over mange ting du IKKE er? Da ser du samtidig kanskje litt mer av hva du ER 🙂

    Sliter litt med det samme av og til, men har oppdaget at eliminering er minst like viktig når man skal finne ut hva man står for 🙂

Legg igjen en kommentar