It's all about you

Hvorfor skal det være sånn at hver eneste gang du og jeg snakker sammen, så skal alt dreie seg om hvor forferdelig du har det?

will-and-a-dolphin-h2o-just-add-water-8550700-628-360Kjekke mannen får være med i innlegget

Det slår ikke feil, jeg tar initiativet til en samtale, og det tar ca ti sekunder før vi snakker om hvor fælt du har det. Alt er galt, og ingenting kan fikses.. Etter så lang tid må jeg helt ærlig innrømme at jeg ikke bryr meg lengere.. Ja en gang syntes jeg kanskje at det var synd på deg, men desverre har jeg nå blitt kynisk og gidder ikke lenger anstrenge meg for å bry meg.

En gang hadde vi et fint vennskap du og jeg. Vi kunne snakke om alt sammen, men etterhvert har kontakten blitt dårligere og dårligere, og de få gangene vi faktisk snakker sammen er det kun deg det dreier seg om. Du spør aldri hvordan jeg har det. Du vil aldri vite om det skjer noe nytt i livet mitt. Jeg er overbevist om at om det ikke hadde stått på facebook, så hadde du ikke en gang visst hvor i verden jeg befinner meg..

Nei jeg skriver ikke dette som et rop om oppmerksomhet, jeg skriver det i frustrasjon. Frustrasjon fordi jeg vet at du aldri vil skjønne det uansett om jeg prøver å ta det opp med deg.. Du skal alltid ha rett, så om jeg slenger en beskyldning som dette mot deg, så vil du nok bli kjempesint og slenge dritt om meg til resten av verden..

Kanskje det ikke hadde vært så ille om du ble det? Det ville kanskje fått oss ut av dette dalføret vi befinner oss i. Jeg kan ikke opprettholde et vennskap hvor det kun er jeg som gir og gir.. Jeg kan ikke beholde deg som venn om jeg alltid skal måtte sitte å ta i mot alt det forferdelige som hender i livet ditt, mens du aldri tar deg bryet med å i det hele tatt spørre: Hva med deg Linn Marit, hvordan har du det i dag? Skjer det noe nytt med deg for tiden? Er det noe DU vil prate om?

Og by the way, livet er hardt.. Du får ikke alt servert på sølvfat eller hva det nå heter.. Du kan ikke forvente at alt skal komme til deg, du må jobbe for å få det du vil ha.

Kjenner det var litt godt å «lette på trykket»..

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

7 svar til It's all about you

  1. Alvin sier:

    sv: det blir ekstra koselig å dusje 😉

  2. SOFSEN sier:

    Hahahahaha, geniaal idé. Og stakkars. 😦 Håper han blir frisk. Hils’n fra meg!

  3. Katharina sier:

    Jeg så du hadde skrevet om studier i Australia på Marthe sin blogg. Jeg studerer i australia og alle nordmenn som bor her drar hjem hver jul (hvis de har lyst) og noen sommerferier! Det koster bare 8000 kr tur-retur og du får studielån som dekker hjemreise 🙂 så hvis du har lyst kan du reise hjem hver 6.mnd!

  4. Katharina sier:

    SV: bare hyggelig! syntes det var dumt å lese at du kansje ville gi opp drømmen din pga en flybilett som kansje ikke var så dyr likevel 🙂 ja det kan godt hende det blir dyrere til nord-norge…men den billigeste måten er ihvertfall å fly australia-london med et selskap åså f.eks sjekke hvilke priser norske selskap har på london – norge og booke videre med sas lr norwegian! (også motsatt vei når du skal nedover hit da så klart ;D) jeg har funnet bilett til 6000 tur-retur (bor i stavanger) på denne måten 🙂 håper at denne metoden kansje kan hjelpe deg slik at det ikke blir veldig mye dyrere selv om du bor i nord-norge! 🙂

    Australia er en kjempekjekk plass å studere på, så jeg anbefaler det virkelig 🙂 hehe ja skjønner at du må snakke med «sponsorene» dine hjemme, mamma og pappa sponser meg en del også selv om jeg har fullt studielån..hehe men det er fordi jeg ikke er så flink med penger, så det er ikke alltid at studielånet rekker til 😛 hehe

    Hvor mye man får av lånekassen er forskjellig fra land til land og det er også forskjellig fra skole til skole! Jeg går på griffith university som koster ca 38 000 per semester (min skole er billig da til utlandet å være!) og da får jeg 90 000 kr per semester av lånekassen 🙂 Det er jo mye billigere å leve her enn i Norge også. Det eneste som er negativt er at lånekassen ikke gir ut penger etter hvor sterk kronen er… så nå har jeg 90 000 per semester og dollaren er 5,3 kr, og for to år siden da dollaren var 3 kroner fikk studentene samme beløp som vi får nå! 🙂

  5. Katharina sier:

    SV: Det er godt å høre 😉 Håper du finner ut av det!

    Ja jeg har samme problemet selv, hehe! Det er første gang jeg også bor alene, og jeg hater å tenke penger hele tiden, hver gang jeg skal kjøpe en kjole eller et par sko..*argh* Nå får det jo skikkelige kosekvenser hvis bankkontoen er tom pga shopping 😛 hehe

    Ja de fleste som jobber hos lånekassen virker jo ikke helt oppegående (prøvd å snakke med dem på telefonen lr? omg de er jo helt amøbe!!), så det kommer ikke som et sjokk at de ikke forstår at styrken på kronen går opp og ned 😛 hehe!

  6. Katharina sier:

    SV: Jeg tror ikke jeg liker dem jeg heller, men de er jo så «IN» så måtte finne ut om det var jeg som var rar lr om de rett og slett ikke er fine!

    Hehe da høres det ut som vi lever samme livsstil. Så jeg er enig med deg, lånekassen må ta seg sammen og tenke litt på oss som elsker å bruke penger også! ;P Men jeg skal ihvertfall ikke ringe dem for å si ifra om det! haha

  7. Kristiane sier:

    er desverre altfor mange slike folk her i verden, som er så selvsentrerte og egoistiske at de ikke ser utenfor sin egen akse.

Legg igjen en kommentar

