Året som gikk del 9

Desember måned

desember

Vi har endelig kommet frem til enden av denne året som gikk «kavalkaden».

Desember førte med seg mye glede. Jeg fikk endelig sett igjen mange fjes jeg ikke har sett på lenge, og det var utrolig koselig.

Jeg jobbet litt, og tjente til livets opphold. Jeg fikk da også besøk av julenissen på jobb, det var koselig. Han hadde nemlig med seg gave til meg(Klubba! Og for dere som ikke vet hva det er, synd for dere.. moahahaha!)

Tilbragte tid med min fantastiske Kasper, feiret bursdagen til Karina og hadde masse kvalitetstid med min fantastiske mamma og pappa.

Jeg feiret jul, og fikk masse fine gaver. På julaften besøkte jeg også bestemor på kirkegården. Jeg blir like trist hver gang jeg er der..

Nyttårsaften ble feiret med familie. Mamma, pappa, søsken, tante, onkel, søskenbarn, mormor, morfar og onkel. Utrolig hyggelig.

Som vanlig i jul og romjulstidene var jeg litt kokk. Julebrød, waldorfsalat og iskake er fast tradisjon vært år. Lager som regel tre julebrød, hvorav bestefar får et, morfar får et og vi beholder et selv.

Ellers kan jeg informere om at en reise tilbake til Bergen som i flyreise skal ta 3 timer til sammen, faktisk tok 24 timer..

Jeg dro hjemmefra klokken 09:15 tirsdag 5 januar, satte meg på bussen som brukte ca 2 timer til Alta. Der sjekket jeg inn alt av bagasje og gikk inn for å vente på flyet. Får først beskjed om at flyet er en halvtime for sinket. Greit nok. Flyet er plutselig mange timer forsinket og kan ikke lande i Alta.. Dette fører da til at vi klokken 8 kjører mot Lakselv for å fly derifra.. Det tar ikke mindre enn to og en halv time. Så klokken halv 11 er vi i Lakselv hvor vi endelig får gå ombord på et fly, og flyr mot Oslo. Klokken 01:00 er vi fremme, og siste fly til Bergen gikk klokken 10..

Blir sjekket inn på hotell, og får beskjed om at jeg kan fritt velge i fly dagen etterpå. Det går et klokken 10 på 8, et klokken 5 på 9 og et klokken halv 2 eller noe.. Jeg bestemmer meg for det klokken 9. Får da beskjed om å møte en og en halv time i forveien for å få fikset med billett og bagasje. Spiser en elendig hotellfrokost om morgenen, drar på flyplassen. Er der halv 8. Får beskjed av damen som fikser billetten at jeg kan ta flyet som går klokken 10 på 8. Dermed må jeg løpe for å få sjekket inn bagasjen, før jeg løper til gaten hvor de allerede er i gang med boarding. En time senere setter jeg mine ben på Flesland, og tenker: ENDELIG!

Endelig forandres snart til: ER DET MULIG?!?! Det tar over en halvtime før bagasjen kommer på bagasjebåndet, og da er tålmodigheten min så utrolig strukket som du bare får den.. Jeg setter meg på flybussen, og endelig er jeg på vei mot sentrum. Så etter å ha besteget høye isfjell i Bergens gater kan jeg endelig sette nøkkelen i døren og si: Honey, I’m home til meg selv..

Hadde aldri overlevd den reisen om det ikke var for Ingrid og nydelige Tara, eller Klara som hun nå heter.

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

3 svar til Året som gikk del 9

  1. Alvin sier:

    må være det mest flatteranesse bilde av mæ EVER!

  2. Karina sier:

    SV: Hm, det e jo bra:p

    Hehe, du får komme hit da vettu;)
    Blodappelsin e godt!

  3. Alvin sier:

    sv: haha! driiiitsøt… !

Legg igjen en kommentar

