Med et nytt år kommer nye løfter

newyearsVet jeg har brukt dette før, men det var det eneste «nyttårsbildet» jeg hadde.

Vært eneste år setter vi oss nye mål i livet. Vi gjør det kanskje ikke bevist alle sammen, men jeg tror at innerst inne tenker vi alle at det og det skal vi ta med oss inn i det nye året.

Jeg vet i alle fall at jeg selv setter meg mange mål, de fleste temmelig uoppnåelige. Det er i grunn sjeldent at jeg setter meg mål som jeg har en sjanse til å faktisk nå. Så i år tenker jeg det skal bli en endring på akkurat dette.

Jeg har mange og store planer for meg selv dette året, og jeg håper på å kunne nå i alle fall noen av målene. Noe er drømmer, noe er ønsker, og andre ting er rett og slett saker jeg vet må gjøres..

Når man tenker nyttårsforsetter tenker man gjerne slanking, trening, sunnhet, penger, alkohol osv.. Alle de «store» tingene..

En av de mange planene mine er å lære meg å si nei. Det kan kanskje virke som om jeg er ganske flink til dette allerede, men det er i grunn ikke slik. Jeg er utrolig dårlig på dette. De gangene jeg faktisk sier nei, ender jeg opp med dårlig samvittighet..

Så det er et av mine mange mål, de andre vil jeg muligens skrive om hvis det noen sinne skulle bli relevant. Og det skal man kanskje ikke se bort i fra at de blir heller.

Så til noe mer dagligdags..
Jeg har vært flink i dag. Jeg har to nyttårstradisjoner.. Vært eneste år, de siste 5(?) årene har jeg laget iskake og waldorfsalat til nyttårsmiddagen. Dette året er ikke noe unntak.. Problemet nå er bare at vi skal ha familiemiddag sammen med min tante og hennes familie, i tilegg til mormor, morfar og onkel. Så da blir vi 13 stk om jeg ikke har missforstått helt.. Så nå er jeg usikker på om jeg har laget nok salat.. Og ettersom det er fritt for både sellerirot og majones, i tilegg til at jeg har brukt opp nesten all fløten, så er det rett og slett ikke nok ingredienser til å lage mer heller.. Så jeg håper virkelig det rekker..

Tack och adjö!

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

