En dag i retten?

034Jada, jeg vet bildet ikke har noe med noe som helst å gjøre, jeg bare følte for å si at jeg savner brunfargen jeg fikk i Kenya..

Først vil jeg bare starte med å si at jeg fjernet hele mitt rotete forsøk på å fikse layout og header.. Skal prøve igjen etterhvert, må bare få gjort en del andre ting som kommer over dette på prioriteringslisten.

Vel, til overskriften.. I dag hadde jeg mitt aller første besøk i retten. Klassen møtte pent opp utenfor Bergen tinghus klokken 09:00 i dag tidlig, hvor vi ble sendt videre til et annet lokale. Der var det litt komplikasjoner med hensyn til plass, men alt løste seg til slutt.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan forklare hva jeg føler om hele dette med å ha observert en rettsak. Jeg anntar jeg kan si at jeg verken likte eller misslikte det. Også må jeg innrømme at det var MAD vanskelig å la være å åpne kjeften mens rettsaken pågikk. Så mange spørsmål jeg ville stille, så mange ting jeg ville kommentere.. Men jeg holdt munn, hele tiden! En prestasjon bare det spør du meg.

Nå har jeg da skrevet oppgaven min, basert på hva jeg har sett og hørt i dag. Så nå sitter jeg spent og venter på tilbakemeldinger fra gruppa mi, for det må jeg nesten få skaffet meg før jeg kan levere oppgaven inn til lærer. Tidsfrist klokka 23, men jeg skal på trening om ca en time. Og ja, det virker kanskje teit av meg å prioritere en trening når jeg burde jobbe med oppgaven. Men jeg føler at jeg har en ganske god forklaring på denne prioriteringen min;

Jeg sovna ikke før 6 i dag tidlig, og våkna da heller ikke før klokka var 10 over 8. Da har jeg altså overhørt alt av musikk som har strømmet ut av mobilen min ettersom alarmen slo inn henholdsvis klokken o7:00, 07:15, 07:30 og 08:00.. Jeg må ha mange alarmer for å forklare den søvnige stemmen i hodet mitt alvoret med å ikke stå opp om morgenen.

Etter en kjapp frokost og litt tilfeldig kasting av sminke mot det trøtte morgentrynet mitt, kom jeg meg ut i Bergen bys travle gater. Var i rettsalen hele dagen, og satt på skolen til klokken var rundt 5 i ettermiddag.

Dro så hjem, hvor jeg satte meg ned for å prøve å få skrevet oppgaven. Vil ikke si meg helt fornøyd, men jeg har i alle fall skrevet mer enn hva jeg trodde jeg skulle få til på forhånd.

Nå sitter jeg her, og er sykt sliten.. Og jeg vet at energien min ikke holder mye lengere om jeg ikke får en oppkvikker. Så jeg tar turen opp til studentsenteret for å spille litt innebandy, så satser jeg på å gjøre en siste finpuss på oppgaven når jeg kommer hjem.


Og over til noe annet: Jason Mraz sitt livealbum er MAGISK!

Hør det HER om du har spotify!

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

Ett svar til En dag i retten?

  1. SOFSEN sier:

    Damn, det hørtes faktisk veldig spennende ut. Og ang. suppe – jeg tror jeg liker blomkålsuppe og tomatsuppe sånn ca like godt. :3

Legg igjen en kommentar

