Bloggforhør!

316904-9-1252072866597Etter min mening, så fortjene denne frøkenen her et eget bloggforhør etter at hun nå i lange tider har forhørt bloggere på kryss og tvers av Norges vidstrakte land! Jeg snakker selvfølgelig om ingen ringere enn Guro.

Bloggadresse: http://gruo.blogg.no
Navn: Guro
Alder: 17
Kommer fra: Verdens navle, Gausdal.
Høyde: 1660 mm over bakken
Skostørrelse: Størrelse elefant

Når begynte du å blogge, og hvorfor?
Begynte å blogge på en annen blogg i februar eller mars 2008. Det var en blogg med standard blogg.no-design, referat fra dagens gjøremål, omtaler om mine zeriøst elzkbare venner og bilder av fine fjortisklær jeg hadde kjøpt. Min nåværende blogg har levd siden første januar i år. Grunnen til at jeg begynte å blogge, husker jeg ikke. Jeg tror det var en trang til å prøve alt som befant seg på internett. Jeg har alltid vært litt sånn. Som må prøve og finne ut hva ting er. Nå blogger jeg fordi jeg er pokka nødt til å få tilbakemeldinger på det jeg skriver og det jeg tar bilder av, for å bli bedre.

Hva tror du er grunnen til at folk leser bloggen din?
Det har jeg lurt på mange ganger. Jeg tror det er fordi jeg skriver annerledes. Med en annen tone og med noe som ligger mellom linjene. Jeg tror de som liker bloggen min, greier å se det som ligger der. Bak de tomme setningene.

Har du noen gang vurdert å slutte med blogging?
Sånn cirka hele tiden. Halve skolen leser bloggen min. Ok, tulla, men det er en del fra skolen som har funnet den. Familien leser bloggen min. Jeg holder det ikke umulig at lærere vet om den heller. Det er like ukult hver gang jeg forteller ting til noen, og jeg får høre at de allerede vet det. Fordi de har lest det på bloggen. Men så er det så gøy. Å blogge, altså. At jeg greier ikke slutte. Jeg sluttet jo i jula. Jeg begynte igjen en uke etterpå.

Hvor mange lesere har du daglig? Nå har jeg en liten down-periode. Jeg tror kanskje det har en sammenheng med hvor spennende innleggene mine er for tiden. Nå ligger det rundt 150 unike lesere om dagen. For en måned eller to siden, hadde jeg rundt 200 hver dag. At noen leser i det hele tatt, er bra nok for meg.

Favorittblogger?
Jeg må bare få si at aninee.blogg.no er min absolutte favorittblogg. Jeg har ikke vært inne på noen annen blogg som gir meg en så sterk følelse av at jeg kjenner meg igjen. Hun skriver som en gud, og tekstene griper meg mer enn særlig mye annet. Ellers har vi jo radiomann.com, linerosvoll.wordpress.com og mettalie.blogg.no. Radiomann fordi han bare er morsom. Og de to sistnevnte fordi de tar fantastiske bilder. Jeg leser litt for mange blogger, tror jeg. Så det er vanskelig å plukke ut noen favoritter. De som har veldig lyst, kan ta seg en tur inn på linker på bloggen min.

Hva er det viktigste med en blogg? At man skiller seg ut. Jeg leser hverdagsblogger, fotoblogger, moteblogger og blogger som kun inneholder tekst. Fordi de er spesielle. Fordi det er noe jeg finner interessant. At designet er bra, trekker opp. Men designet er ikke nok til at jeg skal følge en blogg. Men for all del, er bloggen rosa med grønn skrift, haster pila bort på «tilbake»-knappen. Samme hvor spesiell personen bak bloggen er.

Hva er det dummeste man kan gjøre som blogger? Å legge ut noe som kan slå negativt ut på deg senere. Eventuelle arbeidsgivere i fremtiden, setter høyst sannsynlig stor pris på fyllebilder og diskrimenerende innlegg du la ut som oppmerksomhetssyk fjortis.

Hvilken blogger ville du helst møtt? Jeg vet egentlig ikke om jeg hadde turt å si stort om jeg hadde møtt en blogger. Eller, Anine, kanskje. Så kunne hun lært meg å skrive. Jeg tror det kunne vært ganske interessant å slå av en prat med Ida Wulff, også. Om blogging og det å bli «kjendis» på grunn av bloggen. Vel, kjendis og kjendis. Ja, du skjønner.

Om du hadde fått sjansen, hvilken blogger ville du banket opp? Med tanke på min voldsomme armstyrke, tror jeg ingen har noe å frykte. Men Heidi Alexandra Olsen kunne trengt et par slag i hodet. Så kanskje hun hadde våknet opp.

Favorittbok?
Twilight. New Moon. Eclipse. Og jeg holder det ikke umulig at Breaking Dawn også sniker seg med i gullrekka når jeg bare får somla meg til å lese den. Hvis Twilightfjortisen i meg får hvile litt, så nevner jeg at «Kill» og «Den Usynlige», begge skrevet av Mats Wahl, er av de beste bøkene jeg har lest.

Favorittfilm? Du møter ikke mange syttenåringer som har sett mindre film enn meg. Så jeg aner ikke hva som er min favorittfilm. Titanic, kanskje. Så er jeg svak for Twilight, da. Bombe.

Favorittsang? Jeg lurer på hvorfor jeg laget dette spørsmålet. Jeg aner ikke hva som er yndlingssangen min, jeg. Det som spilles mest for tiden, er kanskje Sometimes av Donkeyboy, og veldig masse av The Wombats.

Beskriv deg selv med tre ord. Sjenert, temperamentsfull og fargerik.

Nevn tre ord du tror dine venner ville brukt for å beskrive deg. Rar, fargerik og nerd.

Hva gjør du når du ikke blogger? Da nerder jeg foran macen, er på skolen, er med venner, eller tar bilder. Jeg ser veldig mye på Mot i Brøstet. Minst to episoder hver dag.

Ønsker du noen gang at du var en meitemark? Ja, oppriktig talt, så gjør jeg det. Da skulle jeg samlet alle andre meitemarker til allmøte. Der skulle vi blitt enige om å gjemme oss et sted langt, langt under bakken. Slik at fiskeglade friluftsmennesker ikke fant oss. Jeg skulle ødelagt fiskelykken for hver eneste fisker i vårt langstrakte land. Jaja, glem at de kan bruke sluk og spinner og flue og sånt. Jeg hadde i hvertfall fått ødelagt litt.

Hvilken kjendis ville du giftet deg med?
Gregor Schlierenzauer. Hvis idrettsutøvere kan være kjendiser. Det er egentlig en skam at ikke hvert eneste menneske vet hvem Gregor Schlierenzauer er.

En liten hilsen til de som leser dette intervjuet? Nå har jeg endelig innsett hvor fantastisk vanskelige spørsmål jeg har utsatt intervjuobjektene mine for. Så det var spennende å svare på dem selv, også. Og hvor utrolig gøy er det ikke at noen liker bloggforhøret mitt så godt at de kopierer det, og intervjuer meg? Fantastisk. Virkelig fantastisk. Hei!

Blogglisten

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

