Konkurranse

Nei det er nok ikke jeg som har konkurranse.

Men jeg tenkte at nå skal jeg være kul, så jeg melder meg på en konkurranse. Denne damen HER har nemlig konkurranse, og oppgaven er som følger:

Svar med en utfyllende tekst på følgende spørsmål:
Hva ville du brukt penger på, dersom du var rik?

Vel jeg velger å skrive en liten tekst om dette høyt aktuelle temaet penger da.

Så, hva ville jeg gjort om jeg plutselig hadde enorme mengder penger?

Om jeg en dag fikk dumpet masse penger i fanget, ville jeg nok gjort ganske mange selviske hendelser først. Jeg ville for det første betalt ned studielånet mitt og mac’en min. Jeg ville sannsynligvis investert i trafikalt grunnkurs og førerkortet. Bil ville jo da også vært en nødvendighet, og jeg ville nok sannsynligvis ikke kjøpt en elendig bil. Jeg ville slått litt på stortromma, og kjøpt en litt søt og fin bil.

Jeg ville nok også gått til innkjøp av en del sko, klær, smykker og vesker. For så forfengelig er jeg faktisk. Og hvem ville vell latt sjansen gå i fra seg om de plutselig hadde penger til alt det de har gått å sikla på i butikkene i evig lang tid?

Etter hvert ville jeg nok gått lei av å bare bruke penger på meg selv, og innsett at verden dreier seg ikke bare om meg. Og ettersom jeg ble utrolig glad i barna på Kabete Children’s home når jeg var i Kenya, så ville jeg nok gjort en del for de. Sørget for at de hadde alt de trengte og kanskje litt ekstra. Så ville jeg nok også prøvd å hjelpe de som bor i Kibera slummen. For når vi var der, besøkte vi en kvinne som hadde ganske mange sykdommer. HIV og malaria var bare noen av de. Og hun hadde da en sønn som måtte være mye hjemme fra skolen for å hjelpe henne når hun ikke var i tipp topp form. Jeg ville nok sørget for at ikke bare den lille familien deres hadde det bedre, men også resten av slummen. For det rørte virkelig noe inni meg når jeg fikk se med mine egne øyne hvor ille det faktisk er. Etter hvert ville jeg nok bevegd meg ut av Kenya også, og prøvd å hjelpe folk rundt om kring i resten av verden. Jeg kan ikke si at jeg har en spesiell sak jeg brenner for, men om jeg fikk muligheten ville jeg gjort mitt for å prøve å gjøre en forskjell.

Men jeg kan dessverre ikke si at jeg ville vært helt uselvisk om jeg plutselig endte opp med en haug med penger.  Og det tror jeg egentlig gjelder de aller fleste.

 
Konkurransen finner du HER, HER og..HER!

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

6 svar til Konkurranse

  1. Hei, tusen takk for bidraget! Tror nok de fleste hadde brukt litt penger på seg selv, men bra du la fokus på folk som bor i «slum»…Hei, tusen takk for bidraget! Tror nok de fleste hadde brukt litt penger på seg selv, men bra du la fokus på folk som bor i «slum»…

  2. Anonym sier:

    SV1: Kaowini, e det liskom mæ det da?:p
    SV2:Æ har nåkka lekse som skulle vært gjort til i mårra, men æ «glemte» dem av..:pSV1: Kaowini, e det liskom mæ det da?:p
    SV2:Æ har nåkka lekse som skulle vært gjort til i mårra, men æ «glemte» dem av..:p

  3. Anonym sier:

    sv: haha, du snik dæ alltid unna :p æ føle at æ nesten må gjøre det!
    i dag har æært å stemt! iiik, det va litt gøy. sv: haha, du snik dæ alltid unna :p æ føle at æ nesten må gjøre det!
    i dag har æært å stemt! iiik, det va litt gøy.

  4. Anonym sier:

    SV: haha, du visste æ kom til å kommentere det hvis du ikke nevnte mæ? 😉
    syns du skal lese på ak sv står for, å ka arbeiderpartiet står for. dem e ganske grei. å les på frp, dem e sprengt, da vet du ka du IKKE skal stemme på!SV: haha, du visste æ kom til å kommentere det hvis du ikke nevnte mæ? 😉
    syns du skal lese på ak sv står for, å ka arbeiderpartiet står for. dem e ganske grei. å les på frp, dem e sprengt, da vet du ka du IKKE skal stemme på!

  5. Anonym sier:

    SV: ja har du aldri prøvd det?:p
    Det blir på ei måda mer sittende fosterstilling da, men anyways!
    Æ fikk mitt i dag!:D
    Så no håpe æ vi kan dra på ikea snart sånn at æ kan kjøpe nattlys!
    Og gardina, førr dem æ har no æ fan steike mæ støgg!SV: ja har du aldri prøvd det?:p
    Det blir på ei måda mer sittende fosterstilling da, men anyways!
    Æ fikk mitt i dag!:D
    Så no håpe æ vi kan dra på ikea snart sånn at æ kan kjøpe nattlys!
    Og gardina, førr dem æ har no æ fan steike mæ støgg!

  6. Anonym sier:

    slem linn marit, du må slutte å tenke med skrittet ditt! slem linn marit, du må slutte å tenke med skrittet ditt!

Legg igjen en kommentar

