Valg

Nå står stortingsvalet for døren, og alle partiene propper oss fulle av valgløfter..

Jeg har ALDRI interessert meg for politikk, og jeg tror nok ikke dette kommer til å endre seg i nærmeste framtid heller.

Sist gang det var valg(kommunevalg) stemte jeg ikke, for jeg gadd rett og slett ikke. Jeg følte ikke at jeg hadde noen politiske interesser, så jeg tenkte at det var ikke no vits.

Men nå vurderer jeg å stemme, selv om jeg ikke har den fjerneste anelse om hva jeg skal stemme. Jeg tok partitesten på tv2’s sider, og den sa at jeg burde stemme KRF. 

Men hvorfor bør jeg stemme KRF? Det sto det jo ingenting om.. Halvparten av spørsmålene jeg svarte på viste jeg jo ingenting om, eller hadde jeg ingen mening om.. 

OG så et spørsmål. Kan jeg stemme i Bergen, eller må jeg forhåndsstemme her før jeg flytter?

Disse folka skal jeg vistnok stemme på i følge partitesten..

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

4 svar til Valg

  1. Mitt tips til deg er å velge deg ut noen saker som du mener er de viktigste for så å finne ut hvilket parti som du er mest enig i når det kommer til disse sakene. Det å skulle finne et parti der du er enig i alt er så og si umulig. Og jeg håper inderlig ikke at krf er partiet du lander på til slutt 😉

    Når det kommer til hvordan du kan stemme når du ikke bor i din hjemkommune så kan du forhåndsstemme innen en viss frist i alle landets kommuner også blir stemmen din talt opp i hjemkommunen din. Så dersom du bor i Bergen men har hjemkommune et annet sted er det bare å forhåndsstemme i Bergen. Mitt tips til deg er å velge deg ut noen saker som du mener er de viktigste for så å finne ut hvilket parti som du er mest enig i når det kommer til disse sakene. Det å skulle finne et parti der du er enig i alt er så og si umulig. Og jeg håper inderlig ikke at krf er partiet du lander på til slutt 😉

    Når det kommer til hvordan du kan stemme når du ikke bor i din hjemkommune så kan du forhåndsstemme innen en viss frist i alle landets kommuner også blir stemmen din talt opp i hjemkommunen din. Så dersom du bor i Bergen men har hjemkommune et annet sted er det bare å forhåndsstemme i Bergen.

  2. Nei nei nei – ikke KRF! =D ELler, man velger det man vil! personlig, er jeg glad for at jeg ikke kan stemme, for jeg vet da søren hva jeg ville ha stemt!Nei nei nei – ikke KRF! =D ELler, man velger det man vil! personlig, er jeg glad for at jeg ikke kan stemme, for jeg vet da søren hva jeg ville ha stemt!

  3. Jeg viste faktisk ikke at det var på tide med valg igjen jeg. Fikk høre det på nyhetene i går. Oppdatert ja! Men, jeg kan jo ikke stemme uansett, så jeg håper bare at folk velger noen med vett 🙂

    SANDRAHJeg viste faktisk ikke at det var på tide med valg igjen jeg. Fikk høre det på nyhetene i går. Oppdatert ja! Men, jeg kan jo ikke stemme uansett, så jeg håper bare at folk velger noen med vett 🙂

    SANDRAH

  4. Anonym sier:

    du skal IKKE stemme KRF!du skal IKKE stemme KRF!

Legg igjen en kommentar

