Aktivitet people!

Jeg er utrolig glad i idrett, i mange typer idrett også. Jeg liker fotball, volleyball, kanonball(legg merke til ordet ball som forekommer svært ofte..), men mest av alt liker jeg innebandy.

Jeg er også glad i å trene, men ikke alene.. Ei heller liker jeg løping sammen med en haug med folk. Det jeg liker er lagsport.

Jeg tror at grunnen til at jeg liker lagsport er at der er alle en del av spillet. Du kan ikke spille innebandy, fotball etc.. uten f.eks keeper. Eller du kan jo, men det er jo helt klart en fordel å ha en keeper med seg på banen. 

Jeg liker å føle at jeg er en viktig brikke, at jeg er en del av noe. Og det gjør jeg jo da helt klart ikke når jeg skal trene alene.

Jogging forekommer for meg som noe av det kjedeligste som noensinne er funnet opp. Jeg takler rett og slett ikke det å løpe rundt alene. 

Nå tenker du sikkert at jeg nettopp sa at jeg ikke liker å jogge sammen med mange andre heller?

Vel jeg liker ikke jogging generelt sett.. Verken alene eller sammen med andre. Det er kjedelig, og det drar ned selvtillitten din om du er i dårligere fysisk form enn de du jogger sammen med. 

Klart du kan tenke oppmuntrende tanker som «Å så flink jeg er som faktisk har jogget 5 meter..» når du jogger alene. Men hva er vitsen? Du tar EN joggetur sammen med noen andre, og dermed så finner du ut at HEI! Du eier ikke kondisjon..

Når jeg spiller innebandy, fotball osv.. oppdager jeg ikke at jeg er sliten før jeg setter meg på benken. Da først merker jeg at pusten går litt tyngere enn vanlig. Jeg føler nesten at jeg kan løpe rundt i en evighet så lenge jeg bare får spille innebandy. 

Så hva kan jeg gjøre med dette? Jeg merker nemlig at jeg har vært alt for lat i sommer, og beveget meg minst mulig. En spasertur i ny og ne er ikke mye å skryte av for å si det sånn..

Finnes det morsomme måter å trene på, både kondisjon og styrke, som går ann å gjøre alene? 

Jeg savner å spille innebandy!! 

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

2 svar til Aktivitet people!

  1. Anonym sier:

    ballballballballball, innebandy inneholder ikke ordet ball. Da må det vel være noget spesielballballballballball, innebandy inneholder ikke ordet ball. Da må det vel være noget spesiel

  2. Anonym sier:

    Nettopp;p Innebandy er spesielt;)Nettopp;p Innebandy er spesielt;)

Legg igjen en kommentar

