Michael Jackson hysteri?

Det er selvfølgelig en tragedie at Michael Jackson har gått bort.. Å ja jeg skjønner alle de som er store fans av mannen. Han var et geni innen musikkens kunst..

Men det jeg derimot ikke skjønner er alle som PLUTSELIG ble fans.. Alle de som aldri har hørt annet av musikken hans enn akkurat det som blir spilt på radio/tv innimellom.. 

Lillesøstra mi er en av disse menneskene. Og jeg sverger, jeg har ALDRI i mitt liv hørt at hun har hørt på Michael Jacksons musikk.. ALDRI.. Men nå etter at han døde så spiller hun et par av sangene hans OM og OM igjen..

No offence lillesøster, dette gjelder garantert ikke bare deg, men mange andre fjortisser rundtomkring i verden også..  

Så jeg spør meg selv: Hvorfor hører hun på musikken hans sånn helt plutselig? Har det blitt en trend å høre på Michael Jacksons sanger fordi han har gått bort?

Jeg har selv vokst opp med musikken til Michael Jackson. Mamma spilte utrolig mye av musikken hans i oppveksten min. Og i mine «eldre» år har jeg også lært å se budskapene i sangene og videoene hans. Jeg har oppdaget det at all musikken til Michael Jackson er laget med hjertet og sjelen. 

Jeg husker en morgensamling for ikke så alt for lenge siden, tror det var PO som hadde den, og så spilte han av en video. Denne videoen:

Å jeg husker jeg ble rørt til tårer. Mye av musikken til Michael Jackson har denne virkningen på meg, uten at jeg skal komme å fortelle dere at jeg hører på musikken hans vær eneste dag eller noe. Hadde ikke en gang mer enn EN eneste sang på pcen for intill et par dager siden..

En av grunnene til at jeg reagerte slik på nettopp denne videoen var nok også at jeg nylig hadde vært i Kenya, og vært å sett på det fantastiske dyrelivet der, hvordan mange mennesker der nede sliter for å overleve og hvor ille mye er. Å i denne videoen ser vi mange bilder som viser mye av det samme som jeg så der nede.. Og hvor ille det faktisk kan bli.. 

Men hva er så poenget mitt med dette blogginnlegget? Vel, jeg er faktisk litt usikker på hvordan jeg skal avslutte det jeg har startet på nå.. Jeg har på en måte fått ut det jeg satt inne med, og har ingen flere konkrete ting å skrive ned..

Så jeg avslutter det hele med å stille et spørsmål:
Hva er DIN mening om hele denne saken? Om Michael Jacksons bortgang, og om hysteriet dette har skapt?

 

 

Blogglisten

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

9 svar til Michael Jackson hysteri?

  1. gruo@live.no sier:

    Sv: Jeg hadde nok lest den på to-tre dager jeg også, om jeg hadde lest jevnt. Men jeg driver med så mye andre ting, at jeg har ikke fått tid eller hatt ork til å gjøre det. Jeg leste jo New Moon på en dag :pSv: Jeg hadde nok lest den på to-tre dager jeg også, om jeg hadde lest jevnt. Men jeg driver med så mye andre ting, at jeg har ikke fått tid eller hatt ork til å gjøre det. Jeg leste jo New Moon på en dag :p

  2. RIP Michael…

    sv; tusen hjertelig takk for kommentar, setter veldig pris på at du la igjen dine ord 😉 Håper du får en kjempfin dag!RIP Michael…

    sv; tusen hjertelig takk for kommentar, setter veldig pris på at du la igjen dine ord 😉 Håper du får en kjempfin dag!

  3. Anonym sier:

    Du motsir no dæ sjøl litt;)
    Men han va jo the king of pop! Det e kanskje litt overdrevent, men ka anna kan man forvente?
    Du motsir no dæ sjøl litt;)
    Men han va jo the king of pop! Det e kanskje litt overdrevent, men ka anna kan man forvente?

  4. Anonym sier:

    SV:
    Først sir du at alle har fått dilla på han etter at han døde, så sir du at du sjøl har lasta ned masse av musikken fordi du ikke hadde nåkka:p
    Men du informerte jo om det også, så det va jo ikke no stress;)SV:
    Først sir du at alle har fått dilla på han etter at han døde, så sir du at du sjøl har lasta ned masse av musikken fordi du ikke hadde nåkka:p
    Men du informerte jo om det også, så det va jo ikke no stress;)

  5. Anonym sier:

    Ja Æ skjønte jo det, for æ kjenne dæ;)
    Men syns bare det va litt morsomt;)Ja Æ skjønte jo det, for æ kjenne dæ;)
    Men syns bare det va litt morsomt;)

  6. Eeey! æ har jo gjort akkurat samme som dæ! ja kanskje ikke æ har hørt på de dær sangan hans siden æ hva liten men han har jo alltids vært en æ har likt og hørt sanga på! når æ gikk på mellomtrinnet begynte æ og høre på han! og hm.. det e kanskje 4 år sia! og æ har bare lasta ned de sangan æ like og de sangan vi har synget på avslutninger osv! så e e nokk ikke de fjortissan dær ute som gjør det! Eeey! æ har jo gjort akkurat samme som dæ! ja kanskje ikke æ har hørt på de dær sangan hans siden æ hva liten men han har jo alltids vært en æ har likt og hørt sanga på! når æ gikk på mellomtrinnet begynte æ og høre på han! og hm.. det e kanskje 4 år sia! og æ har bare lasta ned de sangan æ like og de sangan vi har synget på avslutninger osv! så e e nokk ikke de fjortissan dær ute som gjør det!

  7. sv; takk for kommentar 😀 hmm, ja. Det kan godt være det rett å slett har emd miljøene man kommer fra, ikke vet jeg. tAKK for kommentar uansett! Ha en kjempefin dag !:Dsv; takk for kommentar 😀 hmm, ja. Det kan godt være det rett å slett har emd miljøene man kommer fra, ikke vet jeg. tAKK for kommentar uansett! Ha en kjempefin dag !:D

  8. du e så eiddu e så eid

  9. sv: fordi æ skreiv alt det dær (lengre opp) og du blei så stum fordi du ikke hadde nåt bedre og si fordi du blei eid! fordi der igjen du trur at æ e en fjortis som plutselig begynner og høre på han! :- ) but you are wrong (L)sv: fordi æ skreiv alt det dær (lengre opp) og du blei så stum fordi du ikke hadde nåt bedre og si fordi du blei eid! fordi der igjen du trur at æ e en fjortis som plutselig begynner og høre på han! :- ) but you are wrong (L)

Legg igjen en kommentar

