Hva utgjør en god blogger?

Jeg har tenkt litt, å kommet fram til at det er mange faktorer som skal spille inn for at en person skal være en god blogger..

En viktig faktor er jo at du er flink å snakke for deg, enten det gjelder videoblogging, eller skriving. Men samtidig trenger man ikke skrive så mye. Men man bør vel sikkert ikke bruke BARE bilder heller, rett og slett overfylle bloggen med bilder.(Noe jeg har en flott tendens til å gjøre;p) Men det er altså viktig å skrive/snakke bra. Du må skrive eller snakke på en måte som fenger leserne. 

En annen faktor som spiller inn er hvor ofte du blogger.. Enkelte blogger MYE, å da snakker vi flere innlegg for dagen, noe som kan bli for mye om man bare skriver f.eks om hva man gjør/har gjort i løpet av dagen. Skal du skrive en sånn blogg mener nå i allefall jeg at det er like greit å oppsummere på slutten av dagen, i stedetfor å komme med 1 innlegg i timen om hva du har på deg, hva du spiser, og lignende.. Synes nesten det er litt bedre om en blogger skriver sjeldnere, i stedetfor å bare sitte å lire av seg noen setninger for å ha noe å skrive. Da kan man heller skrive litt mer meningsfylt når man faktisk har noe man vil dele med resten av verden.

Når det kommer til å svare leserne sine, så synes jeg det er MYE bedre om bloggeren svarer til leserens egen blogg(OM leseren har egen blogg vel og merke..). Selvfølgelig, har ikke leseren blogg, så er det jo bare å svare i sin egen blogg. Men jeg synes i allefall at svar er viktig. Kommentarer utgjør en stor del av en blogg, og om ikke bloggeren tar seg tid til å svare, kanskje ikke en gang lese kommentarene sine, så viser bloggeren at han/hun ikke er åpen for innspill, og går kanskje da glipp av en mulighet for å gjøre bloggen sin ennå bedre enn den allerede er. For all del, får du over 500 kommentarer på et innlegg, slik som enkelte av de store bloggerne gjør innimellom, så er det jo selvfølgelig ikke så lett å få svart alle.. Å det respekterer jeg, for om en blogger skulle sitte å lese gjennom OG svare på alle kommentarene, så hadde jo ikke bloggeren hatt et liv utenom bloggen, for vedkommende måtte jo bare sitte forran pc skjermen..

Men ta i allefall i mot ris og ros, for det gjør deg bare til en bedre blogger.. Ida Wulff skrev for en stund siden om at hun følte at bloggen tok over livet hennes, og i den forbindelse kom det mange kommentarer, både hyggelige kommentarer som «jeg kan si en ting: jeg DIGGER deg 😀 digger bloggen din, er så syykt kul.» mens andre igjen kom med litt kritikk: «Sorry, men du er ikke tilgitt av oss lesere som er oppgående. Du er bare ute etter og få sympati… sorry, men det får du ikke av meg!!!!!!!!!!!!

så du har vært stille fra blogginga fordi du skulle finne deg selv? HAHAHAH kjære deg…. ikke jug for deg selv…

du svare aldri lenger og da kommer du med den at jeg kan ikke svare 500 lesere hver dag…. du får ikke 500 spørsmål…. du får kanskje 20-30 spørsmål, og det må du vel kunne klare og svare på? hallo.,…….. Du sitter faktisk på ræva og tjener masse penger på piss….. begynn og bli en blogger som alle andre…. bry deg litt ;);););)»

Å jeg må på en måte si meg enig i mye av kritikken hun får, for bloggen hennes har nådd et stadie hvor den kanskje blir litt overfladisk. Missforstå meg rett, jeg liker bloggen til Ida Wulff, jeg bare tror hun kanskje burde vurdere å ta til seg kritikken hun får. For svaret hennes på kritikken var som følger:

«Fikk en del tilbakemeldinger på innlegget fra i går, det betyr kjempemasse. Fikk også noen kommentarer som gikk i denne duren «hva syter du for? du tjener penger på dette». Okei, folkens. Selv om jeg ser ut som en fjortistøs som bader i selvbruning og drømmer meg bort til sminkehylla på HM når noen snakker om viktige ting, er det faktisk ikke sånn. Jeg tjener penger, jeg bruker mye penger, jeg liker penger. Ville vært feil å innrømme noe annet. Men, hallo? Skal jeg gi opp min egen frihetsfølelse for å ha et par ekstra tusenlapper å ha det gøy for? Tror ikke det. Jeg håper jeg klarer å finne en balansegang snart, mellom blogg og privatliv, i og med at bloggen også er privatlivet… og sånt. Ps. Jeg bruker aldri selvbruning.»

Det hun har tatt ut av kritikken hun fikk var de kommentarene som kom angående at hun faktisk tjener penger på bloggen sin.. Dette føler jeg at blir for dårlig..

Jeg ber ingen bloggere om å utlevere hele seg, å brette ut privatlivet sitt på nett, for det er jo rett og slett ikke det lureste du kan gjøre, men om du vil ha faste lesere, om du vil at folk skal synes det du skriver er bra, prøv å skriv det med litt sjel. Skriv med hjertet.. 

Så til slutt, noen bloggere JEG liker, fordi jeg føler at de er ekte(:

Joakim Radiomann – Han skriver bra, og er genial å se på når han videoblogger! Dessidert en av Norges beste bloggere! 

Talkie Walkie – Han er rett og slett helt syk på videoblogging! Digger bloggen hans!

Christina Fraas – Digger måten hun skriver på, og hun legger ut mye bra bilder!

Sofsen– Der har vi jenta med bein i nesa! Hun skriver på en måte som engasjerer meg. Jeg er sikker på at hun kunne klart å få meg interessert tilogmed om hun skrev om maling som tørker:p

Regine Stokke – Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg faktisk beundrer stå-på viljen til Regine. Jeg tror ikke jeg selv ville klart å være så åpen, og så levende om jeg hadde fått beskjed om at jeg var syk, og at legene ikke trodde jeg kom til å leve til jeg fylte 18. Vel hun har fylt 18, og fikk på bursdagen sin nesten 1300 kommentarer, så det sier jo litt om hvor mange som følger med på bloggen til Regine, og som håper at hun skal komme seg på bedringens vei snart..

Dette ble et ganske langt innlegg, men jeg følte bare at jeg måtte få ut litt av dette:p

 

 

Bildet øverst er hentet HER

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

7 svar til Hva utgjør en god blogger?

  1. WOW. Store ord her! En av Norges beste bloggere. Det vil jeg ikke være en gang 😛 Men tusen takk Linn Marit 🙂 🙂 WOW. Store ord her! En av Norges beste bloggere. Det vil jeg ikke være en gang 😛 Men tusen takk Linn Marit 🙂 🙂

  2. Hehe, vi har lik liste med favorittbloggere. Jeg synes Ida Wulff er veldig overfladisk (og litt selvopptatt) når hun bare klager over hvor hadt hun har det når hun vet godt at hun har det veldig bra. Et hun lei av å blogge kan hun jo bare slutte, i stedet for å skrive side opp og side ned om det… Etter min mening.

    Hehe, vi har lik liste med favorittbloggere. Jeg synes Ida Wulff er veldig overfladisk (og litt selvopptatt) når hun bare klager over hvor hadt hun har det når hun vet godt at hun har det veldig bra. Et hun lei av å blogge kan hun jo bare slutte, i stedet for å skrive side opp og side ned om det… Etter min mening.

  3. Hehe, vi har lik liste med favorittbloggere. Jeg synes Ida Wulff er veldig overfladisk (og litt selvopptatt) når hun bare klager over hvor hadt hun har det når hun vet godt at hun har det veldig bra. Et hun lei av å blogge kan hun jo bare slutte, i stedet for å skrive side opp og side ned om det… Etter min mening.

    Hehe, vi har lik liste med favorittbloggere. Jeg synes Ida Wulff er veldig overfladisk (og litt selvopptatt) når hun bare klager over hvor hadt hun har det når hun vet godt at hun har det veldig bra. Et hun lei av å blogge kan hun jo bare slutte, i stedet for å skrive side opp og side ned om det… Etter min mening.

  4. gruo@live.no sier:

    Sv: Åja, jeg skjønner. Hva slags folkehøyskole gikk du på? 🙂

    Jeg er til dels enig. Det er så mange forskjellige blogger. Fotoblogger. Blogger med masse tekst. Videoblogger. Det at man skal svare på kommentarer er én ting. Men det at de klager over at Ida Wulff aldri svarer på kommentarer. Det synes jeg er latterlig, egentlig. Hun får opptil fler ehundre kommentarer om dagen, og jeg synes det er bra at hun i det hele tatt leser dem! Hun må da gjøre _noe utenom bloggen, ellers har hun da ingenting å blogge om.

    Det er vanskelig å definere en god blogger. Man trenger ikke skrive fra hjertet, og utlevere sine egne følelser. Det kommer an på.Sv: Åja, jeg skjønner. Hva slags folkehøyskole gikk du på? 🙂

    Jeg er til dels enig. Det er så mange forskjellige blogger. Fotoblogger. Blogger med masse tekst. Videoblogger. Det at man skal svare på kommentarer er én ting. Men det at de klager over at Ida Wulff aldri svarer på kommentarer. Det synes jeg er latterlig, egentlig. Hun får opptil fler ehundre kommentarer om dagen, og jeg synes det er bra at hun i det hele tatt leser dem! Hun må da gjøre _noe utenom bloggen, ellers har hun da ingenting å blogge om.

    Det er vanskelig å definere en god blogger. Man trenger ikke skrive fra hjertet, og utlevere sine egne følelser. Det kommer an på.

  5. gruo@live.no sier:

    Sv: Oi, innebandy 😮 Så spennende. Ikke at det hadde passet for meg, altså. Men sikkert gøy for noen 😀

    Joda, jeg ser den. Men jeg er liksom ikke helt enig allikevel, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal formulere meg. Jeg kan vel egentlig si at jeg var en av dem som skrev støttende kommentar til frøken Wulff i det innlegget du sikter til :pSv: Oi, innebandy 😮 Så spennende. Ikke at det hadde passet for meg, altså. Men sikkert gøy for noen 😀

    Joda, jeg ser den. Men jeg er liksom ikke helt enig allikevel, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal formulere meg. Jeg kan vel egentlig si at jeg var en av dem som skrev støttende kommentar til frøken Wulff i det innlegget du sikter til :p

  6. Anonym sier:

    Det er ingen tvil om hvem som EIER bloggingens værden, og det er TALKE! Han er bare helt herlig helrig herlig!Det er ingen tvil om hvem som EIER bloggingens værden, og det er TALKE! Han er bare helt herlig helrig herlig!

  7. Anonym sier:

    Enig på ca alt.
    Det e vel bedre med kvalitet framfor kvantitet?Enig på ca alt.
    Det e vel bedre med kvalitet framfor kvantitet?

Legg igjen en kommentar

