Barne-tv

Det nye barne-tv konseptet til NKR, Drømmehagen, er ikke noe annet enn en stor etterligning av tv2’s fiasko serie(Ja jeg sier at det er en fiasko på tross av at mange faktisk ser på det…) teletubbiene.


Produsentene skal ha pluss for at MakkaPakka er søt;p


Men det mente jeg om PO også når Teletubbiene kom…

Hele greia gikk ut på at tre tommel lignende figurer fløy rundt som galninger i en maskin som etter all logikk ikke skulle kunne lettet(en kule med noen knapper på eller no sånt..) og vinket til andre figurer med hale, kronblader og det som verre er.. 

Det hele består rett og slett av en gjeng dukker som løper rundt og ikke kan lage andre lyder enn sitt eget navn. Alt «holdes oppe» av en mannsstemme som forteller hva figurene gjør til enhver tid, og som gjennforteller heeele dagen deres når de skal gå å legge seg.. Hva i all verden liksom? Du har nettopp sett hele programmet, så forteller han deg alt du har sett på nytt? Forklart med bilder?? 

Hva skjer med dagens barne-tv? For ikke å snakke om at det sendes hele døgnet… NRK Super viser barne-tv fra 7 om morgenen til etter at det «vanlige» barne-tv er ferdig på ettermiddagen/tidlig kvelden. Og Disney Channel viser tegnefilmer 24/7 om du bare har rett kabel-tv pakke..

Har barna godt av dette?

Og nå skal NRK vistnok fjerne barne-tv fra hovedkanalen sin, for å lage mer plass til nyheter. Hvor ligger logikken i dette? Barne-tv har alltid vært på NRK1, i en halvtime vær kveld, og i tidlig på dagen i helgene.. Det blir feil å fjerne det for å lage mer plass til nyheter. Hva med de som ikke har NRK super? Skal ikke de få se på barne-tv da? Jeg for min del ser barne-tv i jula, for da er det alltid de koselige seriene!

 Hva mener du om dette?

Og helt til slutt.. JA jeg vet at det er samme produsenten på de to seriene..

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

10 svar til Barne-tv

  1. Anonym sier:

    Jeg syntes at det var koselig de fem første gangene, men etter hvert ble det kjedelig. De gjør jo bare de samme tingene!!
    Jeg ser ikke på det til vanlig altså, jeg kjedet meg og var syk…Jeg syntes at det var koselig de fem første gangene, men etter hvert ble det kjedelig. De gjør jo bare de samme tingene!!
    Jeg ser ikke på det til vanlig altså, jeg kjedet meg og var syk…

  2. Når jeg så drømmehagen for første gang, la jeg meg ned på gulvet og lo meg ihjel! Jeg bare tenkte: Altså, barn i dag er ikke helt HJERNEDØDE?!
    Er veldig enig med deg!Når jeg så drømmehagen for første gang, la jeg meg ned på gulvet og lo meg ihjel! Jeg bare tenkte: Altså, barn i dag er ikke helt HJERNEDØDE?!
    Er veldig enig med deg!

  3. Anonym sier:

    Barn liker gjentakelse og derfor forteller mannen om dagen igjen. vel programene er jo bergnet fra 2 til 6 år eller mindre. la de kose seg med barnetv.
    det er ikke for oss.
    Barn liker gjentakelse og derfor forteller mannen om dagen igjen. vel programene er jo bergnet fra 2 til 6 år eller mindre. la de kose seg med barnetv.
    det er ikke for oss.

  4. Anonym sier:

    Men ta det nå på en mer pedagogisk måte! Ikke no sånt som at hei om du går rundt og vinker og smiler til alle du ser, så blir alle glade i deg.. I virkeligheten er det ikke sånn. Om du vinker til en fremmed mann på gaten og smiler og virker veldig positiv til å bli kjent med han, så kan du ende opp som voldtektsoffer, eller gjerne drept også.
    Nå er jeg i overkant dramatisk, men tenk om det er dette vi får utav barne-tv nå? Fireåringer som blir voldtatt og drept på grunn av at de har lært å vinke til fremmede?Men ta det nå på en mer pedagogisk måte! Ikke no sånt som at hei om du går rundt og vinker og smiler til alle du ser, så blir alle glade i deg.. I virkeligheten er det ikke sånn. Om du vinker til en fremmed mann på gaten og smiler og virker veldig positiv til å bli kjent med han, så kan du ende opp som voldtektsoffer, eller gjerne drept også.
    Nå er jeg i overkant dramatisk, men tenk om det er dette vi får utav barne-tv nå? Fireåringer som blir voldtatt og drept på grunn av at de har lært å vinke til fremmede?

  5. Jeg synes det er greit for små barn å se å slike typer barneprogrammer, men jeg må si at jeg savner barneprogrammene fra «gamle dager». Jeg skjønte kanskje ikke alt de sa på barne-tv da jeg var liten, men fikk med meg helheten og syntes nesten alltid det var gøy likevel. Jeg tror det hadde vært kult å en slags undersøkelse blandt barna for å se hvilken type barneprogrammer de liker best;)Jeg synes det er greit for små barn å se å slike typer barneprogrammer, men jeg må si at jeg savner barneprogrammene fra «gamle dager». Jeg skjønte kanskje ikke alt de sa på barne-tv da jeg var liten, men fikk med meg helheten og syntes nesten alltid det var gøy likevel. Jeg tror det hadde vært kult å en slags undersøkelse blandt barna for å se hvilken type barneprogrammer de liker best;)

  6. Anonym sier:

    Hm, jeg har faktisk nesten ingen meninger om barnetv merker jeg. Når det er sagt, synes jeg det er alldeles kjempefint at andre har en mening om det, sånn at jeg kan lære litt. :)Hm, jeg har faktisk nesten ingen meninger om barnetv merker jeg. Når det er sagt, synes jeg det er alldeles kjempefint at andre har en mening om det, sånn at jeg kan lære litt. 🙂

  7. Wohoooo! Jeg har fått kort! = )Du er søt da! Tusen takk! ¤SMILE¤Wohoooo! Jeg har fått kort! = )Du er søt da! Tusen takk! ¤SMILE¤

  8. Teletubbies ER en fiasko :PTeletubbies ER en fiasko 😛

  9. Anonym sier:

    Ja, fy faen. Hater det sjæl.Ja, fy faen. Hater det sjæl.

  10. Det er vel pedagosisk riktig for barn med dette, dessverre. Jeg skulle gjerne likt å se de gode gamle barne-tv seriene altså..Det er vel pedagosisk riktig for barn med dette, dessverre. Jeg skulle gjerne likt å se de gode gamle barne-tv seriene altså..

Legg igjen en kommentar

