Hammerfest og Kårhamn

Klokken 12:45 i går formiddag startet den lange ferden min mot Hammerfest og hjemme. Pernille kjørte meg til togstasjonen, og på veien stoppet vi på Kiwi for å sende de to stappfulle pakkene mine med posten. Så kommer jeg selvfølgelig på at jeg har glemt mobilen min.. den ligger i senga mi på rommet.. Så da kjører vi fort opp til skolen igjen, for så å sette avgårde nok en gang mot togstasjonen. Vel framme viser det seg at kontoen min, som inneholdt godt over 1000 kroner på onsdag, nå inneholder 40 kroner… Dermed får jeg da ikke kjøpt togbilett.. Heldigvis har Pernille penger, og vi får kjøpt biletten;p Når jeg kommer på toget, klarer jeg å klemme fingeren min på kofferten(Ikke spør hvordan jeg klarte det, for det har jeg ennå ikke forstått selv..) Dette har så langt ikke vært min dag..

Får tak i mamma, og hun setter inn penger til meg sånn at jeg kommer meg med flytoget til Gardemoen. På flytoget presterer jeg å sovne, og våkner med et rykk når mannen snakker i høytaleren..:p Mannen som satt ved siden av meg lo godt da..:p

Innsjekkingen av bagasjen og alt slikt går heldigvis smertefritt.. og jeg setter meg for å vente på flyet. Plutselig kommer Marlene Mauno og vi blir sittende å snakke helt til flyet skal gå(Vi reiste med samme fly også da..) Var kjempe koselig, lenge siden jeg har snakket med henne.

Flyturen gikk rimelig kjapt. Satt midt i mellom to fremmede. En gutt og en mann.. kjempe gøy.. sov ca 2/3 av turen, dermed så var det ikke så ille…:p Sovna før vi letta fra gardemoen, og våknet ikke så alt for lenge før vi landet.

I Alta venter min kjære pappa og min elskverdige lillesøster på meg, og det er jo kjempe koselig. Så stopper vi bare på statoil for å kjøpe noe å spise(Har tross alt ikke spist mer enn to knekkebrød på hele dagen:p), før vi kjører hjem mot Hammerfest.

Endelig hjemme!! Men fikk meg et lite «sjokk» når jeg skulle legge meg… Så nesten ut som om jeg var blitt ranet når jeg kom inn på soverommet mitt når jeg skulle legge meg.. Ikke nok med at lillebror har fått låne senga mi, så hadde de tatt yndlingsdyna mi, alle putene mine, og tven min.. gudene må nå vite om de har tatt noe annet.. Så jeg hentet tilbake dyna og putene, før jeg legger meg for å sove(sovner på et blunk..)

Våknet opp i morges, kledde på meg og spiste frokost. Så dro vi å handlet med bestefar:)

Etter middag dro pappa, bror og jeg til Kårhamn hvor vi har hytte. Her blir jeg fram til søndag tenker jeg. Har vært å besøkt mor og far(Mormor og morfar) og det var kjempe koselig!:)

 

 

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

4 svar til Hammerfest og Kårhamn

  1. Anonym sier:

    det va veldig fint det bilde der du ligg i senga:)det va veldig fint det bilde der du ligg i senga:)

  2. Anonym sier:

    Thank u:)Thank u:)

  3. Hei!

    Farsken du dukka opp sånn plutseli, vi skiltes på flyplassen uten at vi fikk sagt go påske til hverandre. Det va utruli koseli å se dæ igjen! Sees igjæn snart vettu, på en tilfeldi plass. 😀 Go hel LMHei!

    Farsken du dukka opp sånn plutseli, vi skiltes på flyplassen uten at vi fikk sagt go påske til hverandre. Det va utruli koseli å se dæ igjen! Sees igjæn snart vettu, på en tilfeldi plass. 😀 Go hel LM

  4. Anonym sier:

    Takk det samme:D Va kjempe kult å treffe dæ igjen etter så mange år:)
    Glede mæ allerede til neste gang vi treffes;pTakk det samme:D Va kjempe kult å treffe dæ igjen etter så mange år:)
    Glede mæ allerede til neste gang vi treffes;p

Legg igjen en kommentar

