Reklame…

Noe som irriterer meg er reklame..
Ikke nødvendigvis all reklame, og i allefall ikke det denne reklamen står for.. Men når reklamen blir laget for å gi deg «dårlig samvittighet», så provoserer det meg…

Jeg snakker selvfølgelig om reklamen om Truong Quoc Huy.. For all del, Amnesty er noe jeg gjerne støtter, men når de bruker virkemidler som f.eks slik som på bildet under, blir jeg faktisk litt provosert.

 

Jeg lot siden stå oppe mens jeg sov for å se hvor høyt tallet kunne komme.. Også bestemte jeg meg for å skrive om hvor mye dette faktisk irriterer meg, og prøvde å oppdatere siden for å se om noen av de andre versjonene kom opp, men da kom det selvfølgelig bare reklame for Norges Kreative Fagskole og Høgskolen i Telemark:p

Men poenget med innlegget er i allefall;
Reklame for humanitære saker er greit, det er faktisk bra også, men det burde ikke være så vanskelig å lage en reklame som ikke inneholder virkemidler som er ment for å gi deg dårlig samvittighet..

Takk og Adjø:p

Dette innlegget ble publisert i Generelt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

