Torsdag 5 Mars

Startet dagen med en ganske så interessant gå-safari.
Føler at jeg har lært ganske mye, og ikke nok md det! Jeg fikk faktisk bruk for det Roar fortalte meg i går;p (Hyener har hvit avføring. Dette er på grunn av at de spiser bein, og bein inneholder kalsium)
Ellers lærte jeg om de forskjellige gaselle artene, om «de fem små», om planter, trær, forskjellige dyrs avføring, insekter osv.. Også fant vi ut hvilken retning vi måtte gå for å komme oss til Norge. Vi fant ut at det kunne jo umulig ta mer enn et døgn;p


(Gå-safari)


(Hyene bajs)


(Masaien kastet spyd)


(Marius utfordret han og satset skoene sine på at han skulle vinne;p)

Når vi kom tilbake til campen ca. 2 timer senere(06:30-08:30) var det frokost. Så var det bare å gjøre seg klar for heldagssafari(10:00 til ca 16:00) Å i dag var det leting etter neshorn som sto på programmet. Fant desverre ingen, så det er et dyr jeg ennå ikke har sett.. Men vi så ennå en leopard, ENORMT mange flodhester, et par krokodiller, to eller tre ørn, søte rabiesbefengte apekatter, og noen alkoholtrær(som egentlig heter pølsetrær) som masaiene bruker til å lage vin eller øl eller noe av:p Og ellers så vi ganske mange andre ting og dyr=)


(Elefantene badet)

 
(En fugl som var så stygg at den ble kul;p)


(Flodhester)

Når vi hadde kjørt i 4 timer stoppet vi å spiste lunch(ris, pastasalat, pizza, egg, juice, eple og kake) var kjempe godt. Men gud for en varme! Var sikker på at jeg skulle ende opp med heteslag..:p

Når vi holdt på å pakke sammen kom det en apeflokk for å naske til seg matrester:p Så søte, så lite lettskremte og så fikk vi ikke lov å klappe de:p 


(Ape)

På vei tilbake til campen var vi innom grensa til Tanzania, så da sto vi med et ben i Kenya, og et ben i Tanzania:p


(Kenya til venstre, Tanzania til høyre)

Så kjørte vi tilbvake, og når vi kom innenfor porten stoppet vi på en suvenir butikk hvor jeg kjøpte en apestav, et smykke og et armbånd til den nette sum av  750 shilling(75 norske kroner).

Vel tilbake i campen tok jeg en laaang og GOD dusj!:D

Vi hadde besøk av en apeflokk på utsiden av teltet:p Vi ble så glade i de at vi ga de alle navn;p Kalle, Leif, Stump 1 og Stump 2, Fritz, Tits og Junior 1 og Junior 2;D

Så pakket jeg ferdig baggen min, og så gikk Pernille, Ida og jeg bort til leirbålet hvor en masai fortalte oss historien om den storkjefta frosken(Mr Elefant, what do you eat for dinner????:p) 

Så var det middag, og som vanlig var det kjempe godt=) (Suppe, salat, stekt kjøtt, kjøttgryte, ostekake)

Etter middag gikk vi alle bort i resepsjonen og gjorde opp regningene våre:) 

 

«Alle som drar på safri i Tanzania får se se mange elefanter, løver og bøfler. Du skal ha uflaks om du ikke ser nesehorn, mens det dyret som er vanskeligst å oppdage er leoparden. Den lever tilbaketrukket om dagen, gjerne liggende diskret oppe i et tre. Erfarne guider og sjåfører er de som vanligvis oppdager disse flotte kattedyrene. Men følg med – det gir raskere hjerteslag når du oppdager konturene av en leopard oppe i en trekrone. »

Ironisk nok har vi ikke sett et eneste neshorn, men TO leoparder:p

Dette innlegget ble publisert i Generelt, Kenya. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

