Traffic accident

I dag opplevde jeg noe veldig ubehagelig.

Pappa og jeg var på vei til Snefjord for å besøke pappas tante, da vi plutselig kom til et ulykkessted som en av de første bilene. Den ene bilen som var der før oss var en bil med en dame som snakket dårlig engelsk. Hun ble ikke der så lenge.. Det var en kvinne og en mann fra Russland som hadde kjørt av veien på verst mulig måte. De forsøkte å unngå å treffe et reinsdyr og de hadde nok holdt et ganske høyt tempo, for de har skrenset fra den ene siden av veien, ut i grøften, opp på veien igjen, over i motsatt kjørefelt, av veien, og bilen har rett og slett rullet ned i grøften. At ingen ble skadd vil jeg påstå at er et mirakel. Etter hva jeg kunne se var bilen totalvrak. Vrakrester lå spredt rundt på veien og i grøften, og kvinnen var helt klart i sjokk.

Jeg takler ikke slike situasjoner som dette veldig godt, og til tross for at pappa er relativt usikker på seg selv når han må snakke engelsk, så overlot jeg så og si alt til han. Jeg klarer ikke handle på en riktig måte, jeg blir rett og slett litt lamslått.

Etter at pappa hadde snakket mye fram og tilbake med politiet i telefonen, fikk vi klarsignal til å kjøre videre. Politiet lovet at noen ville være der iløpet av en halvtimes tid, og sa at vi ikke trengte bli igjen.

På veien hjem igjen, mange timer senere, var heldigvis bilen og vrakrestene borte.

Jeg klarer ikke helt å riste av meg dette. Hadde jeg vært bare litt raskere inne på bensinstasjonen vi nettopp hadde vært på, så kunne vi risikert å faktisk være en del av akkurat denne ulykken. Hadde det ikke vært kø for å hente kaffe, så hadde jeg vært ute av bensinstasjonen et par minutter tidligere, og ting kunne ha gått riktig ille for pappa, sussebass og meg også..

My dad and I were driving to visit my great aunt earlier today when we arrived at the scene of a traffic accident. A Russian couple had crashed after trying to avoid hitting a reindeer. It is a miracle no one got injured. And I can’t help but think that if I’d taken a bit less time when I went into the gas station to buy coffee and water, then maybe my dad, our puppy and I would have been a part of that accident.. It’s a scary thought..

 

Om Linn

23 år gammel jente fra Hammerfest. Bor for tiden i Southampton hvor jeg studerer sportsjournalistikk.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

11 svar til Traffic accident

  1. oioioioi! skummelt! veldig bra at ingen ble skadet alvorlig da! det er ufattelig hvor fort slikt kan gå fra ingenting til katastrofe!

  2. Desiree sier:

    Huff synes også slikt er ekkelt! Selv om jeg er sykepleier, så håper jeg at jeg aldri kommer først til ulykker der folk er skadet. Vet ikke om jeg hadde klart å tenke da….. Godt ingen var alvorlig skadet og at det ikke skjedde med dokker.

    • Linn sier:

      Nei det er det jeg og tenker. Jeg vet ikke om jeg ville klart å håndtere ting slik man burde. Jeg hadde sikkert fått panikk og ikke klart å gjøre noe som helst om jeg kom først til et ulykkessted med skadde mennesker. Jeg er så glad for at det russiske paret slapp fra det med skrekken for å si det sånn..

  3. Helene sier:

    Alltid ekkelt å oppleve det. Jeg og kjæresten var noen av de første som kom frem etter en ulykke hvor en mann på motorsykkel hadde truffet autovernet. Heldigvis for mannen( og alle oss andre der!) var det en lege og to sykepleiere i bilen foran oss som var på vei hjem fra jobb. I bilen bak oss var det i tillegg en brannmann! Så de organiserte alt kjapt og ba alle andre om å dra videre.

  4. Desiree sier:

    Du som kan det her med neglelakk og sånt. Har fått litt dilla på det i sommer, men treng tips til en god neglelakkfjerner. Som fjerne alt i rasanes fart, og som ikke levne farve igjen. Kjøpte nån pads, les tynt papir, på HM tidligere i sommer, dritt. Må jo gnukke og gnukke. Skal kjøpe mæ under og overlakk no også, har funnet ut av dem trur æ :)
    Ha ei fin ny uka :)

    • Linn sier:

      Hehe, kan og kan :p Har hørt at Essie sin neglelakkfjerner er ganske god. Har ikke prøvd den selv, men en av mine beste venninner er MYE flinkere på dette området enn meg, og hun anbefaler den. Sier den ikke lukter så mye og at den er veldig god. Hun sier også at Zoya skal ha en god en, men at den er veldig pricy.
      Per dags dato bruker jeg en jeg har kjøpt på Superdrug i England, og den er jeg egentlig veldig fornøyd med. Er deres eget merke, så jeg vet ikke helt hvordan det er om man ønsker å kjøpe den på nett eller noe.

      Og under og overlakk må du ha. Underlakken beskytter neglen, og overlakken sørger for at fargen holdes på lengre ;)

      • Desiree sier:

        Takk takk! Får kanskje dra på Cubus å se om de kan ha fjerneren siden de har lakken. Ellers så får jeg ta meg en dag i nettbutikkene rundt omkring ;)) Trenger både det ene og det andre. Va så heldig å knekke en negl helt inn nå, så skikkelig lekkert med lakk på …. not. Så får vel vente litt så den gror ut igjen :)

  5. Oj, godt at det ikke gikk verre enn det gjorde :(

  6. Bobbie sier:

    Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?

    you make blogging look easy. The overall look of your site is
    fantastic, let alone the content!

Legg igjen en kommentar

