Prosjekt: Bok

Jeg har lenge hatt lyst til å skrive en bok.

Tankene har vært der i mange, mange år. Jeg begynte sikkert på 100 bøker da jeg var mindre, men ingen ble fulført. Nå, etter tre år med journaliststudier, føler jeg at jeg har utviklet språket mitt tilstrekkelig til at jeg kan klare å formulere meg skikkelig gjennom en hel bok.

Jeg har vært veldig fram og tilbake med tanke på hva jeg ville skrive om. Skal det være fiktivt? En dokumentar? Skal det være humoristisk? En barnebok? Fantasy? En roman? En novelle? Som dere kanskje forstår er lista med spørsmål lang, men jeg tror at jeg endelig har klart å lande på tema. Skrivestilen er jeg ikke helt bestemt på ennå, men jeg nærmer meg et svar.

Jeg kommer til å skrive en bok basert på egne opplevelser og tanker. De av dere som kjenner meg godt, og de av dere som har fulgt bloggen min en stund, klarer sikkert allerede nå å skjønne hvor jeg vil med dette. Dere skjønner kanskje allerede hva temaet i boken kommer til å være.

Jeg merker allerede nå, etter kun å ha skrevet 600 ord, at denne boken kommer til å kreve enormt mye av meg. Jeg må grave fram minner som har vært vært låst vekk lenge. Jeg må kjenne på de gamle følelsene, og jeg må analysere mine tidligere tanker og opplevelser.

Jeg skal ikke gå så veldig mye dypere inn på hverken det ene eller det andre, jeg ville bare ha dette ut et sted. På den måten har jeg på en måte låst meg litt mer fast. Jeg har sagt til noen at jeg vil skrive en bok, og dermed blir det liksom litt lettere å komme skikkelig i gang tror jeg. Det blir vel nesten som med trening, slankekurer og sånt. Om du ikke forteller noen om hva du prøver på, så er det mye lettere å ramle av vogna.

Derfor delte jeg dette med dere. Så nå vet dere hva jeg holder på med på fritiden nå om dagen.

I wan’t to write a book. I’ve actually dreamed about it for many years now, ever since I was a little kid. I’ve allways loved to write, and I’ve probably started on hundreds of books when I was younger. But now it is serious. I will have to dig deep into my memory, and relive old thoughts and experiences. It will be though, but I do think it will be worth it in the end.

8 thoughts on “Prosjekt: Bok

  1. Åh… Æ kjenne æ får ondt i magen, å grue mæ litt til å læse boka di, men fremdeles tror æ den blir nokka stort for veldig veldig mange, inkludert dæ sjøl! Du e så tøff, LinnMarit! Lykke til :)

    • Hehe, det er ikke noe jeg har snakket så høyt om her på bloggen kan man si, men har skrevet et innlegg eller to tidligere om temaet =) Takk takk! :)

Legg igjen en kommentar

