Saying goodbye

(In English further down…)
Tenk dere, nå er året mitt i England snart over… 

Det er litt rart igrunn, for ikke altfor lenge siden sutret jeg over hvor fælt alt her er. Nå sitter jeg med en liten klump inni meg som ikke vil at året skal ta slutt.

Vi har begynt å si farvel til hverandre, og det er tungt. Noen får jeg ikke engang sett før vi alle drar, og det er enda verre! Mennesker jeg har kjent i noen ganske få måneder, også har jeg blitt så utrolig glad i de allerede! Fine mennesker, med fantastiske personligheter!

I morgen reiser jeg en snartur til Bergen, før jeg flyr til Amsterdam på fredag (Klokken 06:00 på morgenen!!). På mandag går flyet tilbake til Bergen igjen, og på tirsdag setter jeg kursen tilbake hit. Jeg gleder meg virkelig enormt mye til å få se noen av de fineste menneskene jeg vet om igjen, og jeg gleder meg nesten enda mer til å ENDELIG få spille innebandy igjen. Tro meg, det har vært et sterkt savn i året som har gått. Jeg bare håper at ferdighetene ikke er helt glemt allerede..

Poenget er, at om jeg ser bort fra det ELENDIGE huset jeg bor i (Forresten, dere vet vi hadde mus før? Good news! De er borte! Men nå har det flyttet rotter inn.. Jeg så en gigantisk rotte tidligere i dag, og jeg lover dere, jeg døde nesten…), så kommer jeg faktisk til å savne England. Jeg har møtt en haug med NYDELIGE mennesker, og jeg kan faktisk si at det har vært en hel del gode opplevelser.

Det er alltid tungt å ta farvel, men jeg hadde egentlig håpet at det skulle være lettere dette året. Så feil kunne jeg ta… Jeg kommer aldri til å glemme dette året, og jeg håper virkelig jeg får se alle de fine mennskene jeg har møtt her igjen en dag. Jeg fikk kanskje ikke eventyret mitt, men jeg velger å overse den detaljen.

Now in English:

My year in England is almost over, and I’m actually kind of sad. It’s weird though, because not long ago I was complaining about how awful everything was here, and now I guess I’ve sort of changed my mind…

We have started saying our goodbyes, and it is not with a light heart. And I won’t even be able to say goodbye to everyone before we leave, that makes things even worse! I’ve known these people for such a short time, and still I already love them all!

Tomorrow I’m going to Bergen for a couple of days, on friday I’ll be on my way to Amsterdam, back to Bergen again on monday, and back here on tuesday for a couple of weeks. I’ll be spending time with some of the best people I know, and I’m really looking forward to it. Not to mention the fact that I’ll be playing floorball again! Believe me, I’ve missed it! I just hope my incredible skills are still there…

The point is, that if I look aside from the fact that I live in the worst house ever(Now we actually have rats here…), I’m actually going to miss England. I’ve met the most wonderful people here, and I can actually say that I’ve experienced a lot. I did not get the fairytale that I dreamed about, but I’m choosing to ignore that fact.

It is always hard to say goodbye, and I was actually hoping that it would be easier this year. Needles to say, I was wrong.. I’ll never forget this year, the experiences or any of the people I’ve met.

I love you all!

 

4 thoughts on “Saying goodbye

  1. Uansett om du fikk eventyret du hadde håpet og ønsket eller ikke, så har du hvertfall vært gjennom en reise og det har jo på en måte vært et eventyr, oppturer og nedturer er det alltid, det hører med! :) Vil tro at du har lært mye i løpet av året som har gått, og som du sier, så er du jo fornøyd, det høres sånn ut hvertfall :)

    • Jeg er, utrolig nok, veldig fornøyd! :) Jeg trodde jeg skulle være lettet til tusen nå, men jeg tenker at jeg godt kunne tenkt meg litt mer tid før jeg drar. Har bare et par uker igjen, så er jeg hjemme i lille Norge igjen, og jeg vet jeg kommer til å savne enkelte mennesker uendelig mye! Men jeg har nok som du sier, fått mye utav dette året. Jeg har lært veldig mye om meg selv, om mine egne grenser. Jeg har funnet nye sider med meg selv, og jeg har ikke minst blitt MYE flinkere i engelsk! :)

  2. Det ble jo et eventyr, selv om det ikke ble helt som du kanskje hadde ønsket. En stor erfaring ble det iallefall, og minner du kan ta med deg videre på reisen :) Du er ett år eldre med masse mere bagasje med deg, ja ikke bare de pressa øyenskyggene ;) ;) God tur rundt omkring, før du setter nesen hjemover! Klem :)

Legg igjen en kommentar

