Øvelse gjør mester

På tirsdag lærte jeg meg litt om triksing og miksing i photoshop. 

Jeg hadde litt photoshop-undervisning på NKF også, men jeg føler ikke helt at jeg lærte noe der. Nå derimot har jeg fått en lærer som er helt fantastisk og som åpenbart vet hva han snakker om, så det var utrolig interessant å høre på hva han hadde å si.

Dessverre for min del, er jeg en som lett lar tankene vandre og tenker på alt annet. Det hjelper jo ikke akkurat på at fine mennesker sender meg tekstmeldinger og at jeg føler jeg må svare med en gang, hvis ikke blir jo menneskene sure eller noe liksom.

Derfor føler jeg at alt det jeg trodde jeg lærte på tirsdag, er helt borte nå. Kanskje det er meningen at jeg aldri skal få til Photoshop skikkelig?

Jeg har i alle fall forsøkt å ta litt bilder i RAW, noe som er et ganske stort skritt for min del ettersom jeg synes RAW-filer tar unødvendig stor plass på datamaskinen, også har jeg nå redigert litt bilder. Jeg kan konkludere med at alt det mannen sa til meg på tirsdag, er glemt.

Snop formet som legoklosser <3 Ja, jeg vet at bildet er elendig, jeg ville bare vise dere de fantastiske legoklossene! Garderobeskap der jeg trener.

Jeg har i alle fall funnet ut at jeg er veldig glad i svart-hvit bilder, og jeg ser for meg at jeg kan finne på å gjøre i alle fall en av de store fotooppgavene mine i den stilen.

I learned a lot about Photoshop on Tuesday, and now I’ve forgotten all about it. 

 

6 thoughts on “Øvelse gjør mester

  1. Det er nok ikke borte, men det er som du skriver, øvelse gjør mester. man husker det jo lettere om man har gjort det flere ganger! :D Elsker svart-hvitt bilder selv, syntes man kan få så utrolig mye stemning i dem.. Lykke til videre med fotooppgaven og med redigeringen! :)

  2. Lene Christin: Takk! :)

    Monika: Det er nok sikkert sant. Skulle bare ønske jeg husket ting i mer enn fem minutter. Det jeg gjorde i går har jeg også glemt allerede så :p Takk :)

Legg igjen en kommentar

